Skip to content

המדדים בוול סטריט מתקרבים לשיא כל הזמנים

בזירת המט"ח, השקל חזר להתחזק אמש על רקע חולשתו של הדולר בעולם. היום חוזר הפוקוס חוזר לארה"ב לקראת פרסום נתון המכירות הקמעונאיות של חודש ינואר. על פי הצפי המכירות עלו באותו החודש ב-0.1% לעומת העלייה של 0.5% שנרשמה בחודש הקודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית

המשקיעים בארץ ממשיכים לנצל את המומנטום החיובי בשווקים מעבר לים ודוחפים את השוק המקומי אל עבר רמות התנגדות משמעותיות. מדד ת"א 25 זינק ב-0.89% וסגר סביב אזור ה-1230 הנקודות. אנו מעריכים, כי הסנטימנט החיובי ימשך גם היום על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט. היעד הבא שלנו ניצב באזור 1240 הנקודות. פריצה של רמה זו תדחוף את המדד אל עבר אזור 1250-1300 הנקודות.

בזירת המט"ח, השקל חזר להתחזק אמש על רקע חולשתו של הדולר בעולם. צמד הדולר שקל נכשל בעת ניסיון הפריצה של 3.70 וכעת נראה שעושה את דרכו חזרה לכיוון 3.67. מי שחושב שהצמד יחזור לרמה של 4 שקלים לדולר בחודשים הקרובים כדאי לו לשבת ולהמתין קודם לירידה חדה נוספת אל עבר אזור 3.60, שם ניתן יהיה לצפות להתערבות כלשהי מצדו של בנק ישראל במטרה להחליש את המטבע המקומי אשר התחזקותו המתמשכת, פוגעת בכלכלה.

זירה בינלאומית

המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים לדהור קדימה אל עבר שיא כל הזמנים. מדד הדאו ג'ונס סגר את היום מעל 14000 הנקודות בדרך לכבוש את הפסגה שנקבעה ב-14200 הנקודות. מדד ה-S&P500 ממשיך לטפס אל עבר האזור הקריטי של 1550 הנקודות, אזור שממנו יצאו לדרך התיקונים החדים ביותר של המדד מאז שנת 2000. רבים מעריכים, כי השנה יקבעו שיאים חדשים למרות האתגרים הקשים שנותרו בדרך אשר עשויים להעיב על השווקים הפיננסיים ברחבי העולם. בארה"ב חוששים מה-1 במרץ לקראת מה שמכונה "הצוק הפיסקאלי השני". ביום זה יכנסו לתוקף שורה של קיצוצים והעלאות מיסים בהיקף של 85 מיליארד דולר. בדומה לפעם הקודמת ( הצוק הפיסקאלי הראשון ) רבים מעריכים כי גם הפעם, קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם לא ינקטו בצעדים דרסטיים עד הדד-ליין ויעדיפו להוציא לאור תוכנית כלכלית ממש בדקה ה-90.

מנהיגי אירופה נפגשו אמש בבריסל על מנת לדון במצב הכלכלי של אירופה בכלל ובמצבן הכלכלי של יוון וקפריסין בפרט. הטלטלה הפוליטית באיטליה גם כן עשויה להפוך לנושא המרכזי של הפסגה היות וקיים סיכוי לכך שהממשל החדש אשר ייבחר, יצא נגד תוכניות הצנע שאושרו עד כה.

בזירת המט"ח, הדולר שוב נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו, כולל הין היפני. האירו מנסה שוב לחצות את אזור 1.35, הפאונד מתאושש ונסחר מעל 1.5650, הדולר הקנדי מנסה שוב לבחון את אזור השקילות, הדולר האוסטרלי מחזיק מעמד מעל 1.02 והין היפני מתחזק ונסחר מתחת לרמת ההתנגדות המשמעותית של 94 ין לדולר.

חולשתו של הדולר ניכרת היטב גם בסקטור הסחורות. הזהב ינסה לחזור לכיוון ה-1700 דולר לאונקיה, הכסף ינסה להתגבר על משוכה קשה הניצבת באזור ה-31.5 דולר לאונקיה והנפט שוב מנסה לפרוץ את אזור ה-98 דולר לחבית.

היום חוזר הפוקוס לארה"ב לקראת פרסום נתון המכירות הקמעונאיות של חודש ינואר. על פי הצפי המכירות עלו באותו החודש ב-0.1% לעומת העלייה של 0.5% שנרשמה בחודש הקודם. מחר אור הזרקורים יופנה שוב לכיוונה של אירופה לקראת פרסום נתוני התמ"ג של המדינות הגדולות החברות בגוש. נתונים מפתיעים עשויים לתת דחיפה נוספת לשטר האירופי אשר מצליח לשמור על ביצועים מרשימים עד כה.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן