Skip to content

יקבי הבוטיק כובשים את המדפים

ארבעה מיקבי הבוטיק הטובים בארץ בחרו להשיק יינות חדשים • סקירה קצרה על האדומים האיכותיים שיפארו את המדף שלנו בחודשים הקרובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל כיום למעלה מ-280 יקבים פעילים. חלקם הגדול יקבי בוטיק או גראז', אך 11 היקבים המסחריים הגדולים בישראל – שולטים על כ-89% משוק היין בארץ. הפעם ניתן הזדמנות ליקבי הבוטיק, המוגבלים אמנם בהיקף הייצור, אך מוכשרים ביצירת חלק מן היינות הטובים ביותר שיש כיום על המדף בארץ. להלן החדשים על המדף מארבעה יקבי בוטיק מובחרים:

יקב ססלוב

יקב ססלוב הוא יקב בוטיק משפחתי עם עשיר באהבה ליין ולאנשים. היקב הוקם על-ידי ברי ססלוב, שבשנת 1967 ארז את חייו בקנדה ועלה לארץ לתרום את חלקו במלחמת ששת הימים. ברי נשאר בארץ ובשנת 1991 החל לעסוק בתחום היין כמורה ומחנך יין. היקב הוקם בשנת 1998 בקיבוץ אייל שבדרום השרון ובשנת 2007 הרחיב את פעילותו לצוריאל שבגליל העליון. יחד עם ברי ביקב רוני ססלוב, בתו, שלמדה ייננות בקנדה ויוצרת יינות בישראל.

הכרמים של היקב נטועים בהרי הגליל העליון, בגובה כ-800 מטר מעל פני הים, בקדיתא, צבעון, עלמה ובכרם בן זמרה. באזור זה התנאים לגידול גפנים הם מהטובים ביותר בארץ.

ססלוב, אדום, קברנה סוביניון 2010 

מורכב ענבי קברנה סוביניון מכרמים איכותיים בגליל העליון. היין התיישן במשך 20 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי, שהעניקו לו בשומת של קינמון, אגוז מוסקט ומנטה, ובחביות מעץ אלון אמריקני שתרמו ניחוחות של שוקולד, מוקה וקופסת סיגרים. ליין טעמים של דובדבנים, פטל ושזיפים.

מחיר מומלץ לצרכן: 117 שקל.

ססלוב, אדום, שיראז 2010

מורכב מ-85% ענבי שיראז ומ-15% ענבי קברנה סוביניון. הגפנים נבצרו ידנית בגליל העליון. ליין בשומות של פלפל שחור, שזיפים ודובדבנים. התיישן במשך 20 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי, שהעניקו לו ניחוחות של קינמון וקרמל ובחביות מעץ אלון אמריקני שהעשירו אותו בניחוחות מוקה ושוקולד מריר.

מחיר מומלץ לצרכן: 117 שקל.

.
יקב אמפורה

אמפורה הוקם בשנת 2000 על ידי גיא רילוב והיינן גיל שצברג. ייצור היין נעשה בתחילה בסככה מקורה בחווה ועבר לפני מספר שנים אל מבנה אבן מרשים שהוקם בפתחה של החווה, הכולל את איזור הייצור ומרכז מבקרים מסביר פנים. בשנת 2008, תוך שיתוף פעולה עם גיא רילוב, רכשה את היקב משפחת דובוב, נופי בראשית אלו קסמו להם והשתלבו באהבתם לארץ וליין.

מאז עובר היקב תהליך התחדשות ושיפור מתמיד, כרמי איכות ניטעו, ידע וטכנולוגיה עילית הוכנסו לשימוש ומעל הכול – צוות מקצועי ומנוסה, בראשותו של היינן ד"ר ארקדי פפיקיאן, מבכירי הייננים בישראל, שמנצח על המלאכה באהבה, במיומנות ובהקפדה רבה. כל זאת במטרה להקים ולייצר יין ישראלי באיכות הגבוהה ביותר. בשאיפתו לשלמות וליצירת סטנדרטי איכות בקנה מידה עולמי, גייס היקב את יועץ הייננות, החשוב והמוערך בעולם, מר מישל רולאן. הבעלים של עשרה יקבים ויועץ לעשרות יקבים במדינות רבות, נחשב לאחד מאנשי המפתח של תעשיית היין העולמית, בעל פרספקטיבה בינלאומית יוצאת דופן ומפורסם במגע הקסם שלו באיזון ובליטוש יינות איכות.

אמפורה, מקורה, בלנד 2007

מורכב מ-42.5% סירה, 35% קברנה סוביניון, 22.5% מרלו, מאיזור הגליל העליון. היין השתבח לאיטו בחביות אלון צרפתי, רובן המכריע בנפח של 500 ליטר, למשך שלוש שנים, והתוצר מלא נוכחות, עשיר, עוצמתי ומלא טעם, פירות שחורים בשלים, דובדבנים, שזיף ואוכמניות, ובעל סיומת רכה ונינוחה.

מחיר מומלץ לצרכן: 210 שקל.

אמפורה, ריטון 2008

מיוצר מ-75% קברנה סוביניון, 15% סירה ו-10% מרלו מהגליל העליון ומרמת הגולן. תהליך הייצור כלל בציר ידני, תסיסה במכלי נירוסטה קטנים, יישון של כ-24 חודשים בחביות עץ צרפתי בנפח 300 ו-500 ליטר והבגרה של 10 חודשים בבקבוקים. מאופיין באיזון בין בשלות הפרי לחמצמצות היין, וסיומת של עפצנים מרעננים.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 שקל.

.
יקב טוליפ

בשנת 2003, הגשימה משפחת יצחקי את חלומה והקימה יקב בוטיק המשלב ייצור יינות איכותיים לצד תרומה לקהילה. המשפחה בחרה למקם את היקב על צלע הר, בשיפוליו הצפוניים של הכרמל בכפר קטן ופסטורלי המשקיף אל נופיו המרהיבים של עמק יזרעאל. כפר תקווה הנו יישוב קהילתי לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים אשר שם לעצמו מטרה לאפשר לקהילה מוגבלת להתפתח ולממש את יכולתה. השילוב הנפלא בין חזון הכפר לתשוקת המשפחה לייצר יין הוליד מודל מרגש של תעשיית יין  המעסיק את חברי הכפר ונותן להם פלטפורמה עסקית להשתלב בענף העבודה כאחד האדם. חזון המשפחה התמקד בייצור יין איכותי מתוך אהבה, ידע מקצועי וחיבור אמיתי לתחום, באווירה משפחתית המעניקה ליין ניחוח אישי ומיוחד.

כיום, יקב טוליפ נחשב כוכב עולה על מפת יקבי הבוטיק בישראל, בשל ייצור יינות איכותיים ללא פשרות, החל מבחירת הכרמים האיכותייים ביותר תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות והקפדה מתמדת על מתן תמורה מלאה למחיר. יקב טוליפ מייצר כ-160,000 בקבוקים בשנה הנמכרים מדן ועד אילת ואף במספר מדינות בעולם.

טוליפ, מוסטלי, שיראז 2010

85% ענבי שיראז מכרם גלעד שבכפר יובל, בתוספת 15% קברנה סוביניון מכרם צבעון. תסיסה של 12 יום בנירוסטה ביקב ולאחר מכן שהייה של 15 חודשים בחבית. התוצאה: שיראז עוצמתי בעל גוון בורדו כהה עם שוליים סגולים, גוף מלא, בשומת של תותי עץ שחורים, אקליפטוס, מנטה, עץ קלוי ופירות אדומים בשלים.

מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקל.

מוסטלי, קברנה פרנק 2010

85% ענבי קברנה פרנק מכרם ניר שבמושב מטע, בתוספת 15% ענבי מרלו מכרם צובה. תסיסה בת 10 ימים ולאחר מכן שהייה של היין עוד 15 חודשים בחביות צרפתיות ואמריקניות. בעל גוון בורדו כהה מאוד, גוף מלא, בשומת של פרחים, עשב, פלפל ירוק, פירות אדומים ושחורים בשלים בתוספת עץ קלוי, סיומת ארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקל.

.
יקב צ'ילאג

היקב של אורנה צ’ילאג הוא תופעת טבע מרנינה, כמו אורנה עצמה. כניסתה של אורנה לנוף היין הישראלי בסוף שנות ה- 90 הביאה משב רוח רענן לענף וקשה לדמיין את "היין הישראלי" ללא נוכחותה התוססת. הכול החל, כאשר עזבה את תפקידה כאחראית על קשרי החוץ בעיריית תל אביב ויצאה ללמוד ייננות בפקולטה החקלאית של האוניברסיטה הקתולית במילאנו. שם "בארץ המגף" התוודעה אורנה אל ה’עולם הישן’ והקלאסי של היין האיטלקי ודרכי הכנתו. עם חזרתה לארץ החליטה אורנה להכין יין באופן עצמאי. בשנת 1999 השיקה את חבית המרלו הראשונה. ההצלחה הייתה עצומה, המבקרים שיבחו והטועמים התלהבו. אורנה ראתה כי טוב והרחיבה את היקב הקטן.

בשנת 2005, עבר היקב למעונו החדש ביהוד תוך קבלת אישורים ממשרד הבריאות ומשרד איכות הסביבה. אורנה רכשה ציוד מודרני וחדיש ביותר, מטפחת את הכרמים שלה ובוחרת ליישן את היין בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות. ההצלחה של יינות צ’ילאג הביאה לייצור של כ-20,000 בקבוקים בשנה, הכמות האופטימאלית לדברי אורנה, שרוצה לשמור על האיכות הבלתי מתפשרת וכמובן על הזיקה אל יינות אירופאים הקלאסיים.

צ'ילאג, סולו, מרלו 2008

85% מרלו, 10% סירה ו-5% קברנה סוביניון מכרם בן זמרה גליל עליון, התססה קרה וארוכה למשך 3 שבועות, והשריה על הקליפות במשך חודש ימים. הבגרה של  20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ועוד יישון של 30 חודשים בבקבוק. ליין צבע סגול אדום, בשומת של שזיפים אדומים, עגבניות בשלות, מתיקות של תות יער ופטל, עם תבליני וניל, קינמון, שוקולד מריר וקפה אספרסו.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקל.

צ'ילאג, סולו, סירה 2008

85% סירה, 12% מרלו ו 3% פטיט ורדו מכרם בן זמרה גליל עליון. התססה קרה וארוכה למשך 3 שבועות, והשריה על הקליפות במשך חודש ימים. הבגרה של  18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ועוד יישון של 32 חודשים בבקבוק. ליין צבע סגול אדמדם, בשומת של שזיפים אדומים, עגבניות בשלות, ומתיקות של תות יער ופטל, ותבליני וניל, קינמון, שוקולד מריר וקפה אספרסו.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקל. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן