Skip to content

קרוב ל-70,000 הרוגים עד כה במשבר בסוריה

נציב זכויות האדם של האו"ם קורא לאחדות מועצת הביטחון, רוסיה ממשיכה לספק נשק לצבאו של אסאד וקטאר מעבירה את שגרירות סוריה לנציגות המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הישג למורדים
כיבוש בסיס חיל אוויר ליד חאלב. הישג למורדים

הגארדיאן הבריטי מדווח, כי לדברי נציבת זכויות האדם של האו"ם, נבי פילאי, מספר ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה מתקרב ל-70,000. היא הוסיפה כי תוצאות המחלוקות במועצת הביטחון הן אסון מתמשך: "היעדר הסכמה על סוריה והישיבה באפס מעשה גורמים אסון ואזרחים מכל הצדדים משלמים את המחיר. ההיסטוריה תשפוט אותנו על הטרגדיה המתרחשת לנגד עינינו".

ובינתיים הודיע אנטולי איזאיקין, מנהל סוכנות התיווך הממשלתית הרוסית בסחר נשק, כי אין איסור על סחר בנשק עם סוריה, ולרוסיה אין שום כוונה לחדול מכך.

קטאר התחייבה חהעביר את שגרירות סוריה בדוחה הבירה לידי הקואליציה הלאומית הסורית, ארגון גג של המורדים במשטר אסאד, שכבר מינתה לתפקיד "שגריר" מטעמה.

המכונית הממולכדת שהתפוצצה בגבול סוריה-טורקיה ביום שני, והרגה 14 בני אדם, כוונה כנראה נגד קבוצת אנשי החזית הלאומית. ג'ורג' סאברה, נשיא המועצה הלאומית הסורית, שנמנה עם המשלחת, אמר: "לו היינו שם שלושים דקות קודם לכן, אנו היינו המטרות. יש לנו די ניסיון עם המשטר. אנו יודעים שאצבעותיו מצויות בכל מקום ואתמול הן היו הבאב אל-האווה, מקום הפיגוע".

אתמול, שלישי, כבשו לוחמי האופוזיציה הסורית בסיס של חיל האוויר סמוך לעיר חאלב. זהו הישג חשוב למורדים מאחר שחלק ניכר מהישרדותו של משטר אסאד אפשר לייחס ליתרונו בנשק כבד ובשליטה אווירית. בד בבד הציב צבא סוריה טנקים בכיכר אבאסין המרכזית שבדמשק. קרבות מתחוללים בלא הרף בפרברי העיר ואף סמוך למרכזה, אחרי שהמורדים הצליחו לחדור לתוכו בימים האחרונים.

הוושינגטון פוסט מדווח, שהמורדים בוזזים חפצי אמנות עתיקים בסוריה כדי לממן את מלחמתם בממשלה: "יש ימים שבהם אנחנו לוחמים, ובאחרים אנחנו ארכיאולוגים", אמר אחד מהם לכתב העיתון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן