Skip to content

ראש עיריית רמה"ש חשוד בקבלת כספים במרמה

היום הודיעה פרקליטות המדינה במחוז תל אביב ליצחק רוכברגר, כי נשקלת האפשרות להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים. הוא יועמד לדין בכפוף לשימוע שיערך לו אם יחפוץ בכך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ת"א הודיעה היום ליצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, כי לאחר בחינת התשתית הראייתית הקיימת בתיק החשדות נגדו, נשקלת האפשרות להגיש כתב אישום נגדו. במכתב הזימון לשימוע נכתב כי חומר הראיות בתיק מבסס לכאורה יסודות לביצוע עבירות פליליות של קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים בתאגיד.   

ראש העירייה, יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)
ראש העירייה, יצחק רוכברגר (צילום מתוך אתר העיריה)

על פי החשד, בשנים 2004-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על-פי חוק, אסור היה למר רוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. על תפקידו כיו"ר הקרן זכאי היה ראש העירייה לקבל החזר הוצאות שהוציא לצורך ביצוע תפקידו ולקידום מטרות הקרן. החזר ההוצאות הוגבל בסכום מסוים וב-23 במרץ 2005 הוחלט בקרן להעלות את הסכום ולהעמידו על 6,000 שקל במקום 500 שקל.

בשל האיסור לקבל שכר בגין עבודתו בקרן ובמטרה לקבל את מלוא הסכום שאושר להחזר הוצאותיו, למרות שבפועל הוא לא הוציאן, הגיש רוכברגר, על פי החשד, קבלות על הוצאות פרטיות שונות, חלקן קבלות מזויפות, אשר לא היו קשורות כלל להוצאותיו כיו"ר הקרן. בדרך זו הוא קיבל במרמה החזר מהקרן עבור הקבלות בסך כולל של 119,900 שקל (סכום שהוחזר על ידו לפני שנפתחה החקירה), אשר נרשם בכזב כהוצאות לצורך הקרן ולא תועד כהוצאות שכר, עם כל המשתמע מכך.

תיק החקירה נבדק בפרקליטות באופן מקיף ומעמיק, ולאחר שבוצעו עד לאחרונה השלמות חקירה במשטרה הוחלט לאפשר לראש העיריה להשמיע את טענותיו לפני החלטה סופית בדבר הגשת כתב אישום. הפרקליטות הודיעה כי השימוע בעניינו ייערך, ככל שיתבקש כזה, בפני פרקליט המדינה, מר משה לדור. תגובתו של ראש העירייה טרם התקבלה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן