Skip to content

עיתון אוסטרלי: זיגייר ביקר ככל הנראה בסוריה, איראן ולבנון

העיתון "סידני מורנינג הראלד" האוסטרלי מדווח כי בן זיגייר נחקר על ידי שירות הביטחון האוסטרלי בחשד שהשתמש בדרכונו האוסטרלי כדי לבקר במדינות אויבות לישראל. ככל שנוקפות השעות מתבררים פרטים נוספים בפרשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

(צילום מתוך הסרטון של ABC)
הדרכון האוסטרלי של בן אלן (צילום מהסרטון של ABC)

שירות הביון של אוסטרליה, (ASIO), מקבילו של השב"כ בישראל, חקר בעבר את בן זיגייר-אלון בחשד שריגל עבור ישראל עוד בטרם נעצר ונכלא על ידי הרשויות הישראליות. כך מפרסם היום העיתון "סידני מורנינג הראלד" האוסטרלי. על פי הדיווח, "האסיר X" נחקר בחשד שהשתמש בדרכונו האוסטרלי כדי לבקר במדינות אויבות לישראל. ASIO סירב לפי הדיווח להגיב לפניות התקשורת בנושא גם אז וגם היום. 

בדיווח מצוטט עיתונאי, שלדבריו שוחח בטלפון עם זיגייר ב-2010 והצליח לעורר את זעמו לאחר ששאל אותו על קשריו למוסד הישראלי. "מי אתה לעזאזל? מה השטויות המוחלטות האלה שאתה אומר לי?", השיב לו זיגייר שכעס על כך שהכתב תחקר אותו על שימוש בדרכונו האוסטרלי כדי לבקר באיראן, לבנון וסוריה, למטרות ריגול.  

פרשה בראשית הדרך. קברו של זיגייר במלבורן (צילום מתוך הסרטון של ABC)
הרבה סימני שאלה. קברו של זיגייר במלבורן (צילום מסרטון ABC)

פרשת "האסיר X", נמצאת ככל נראה בראשית דרכה. כול עיתונאי העוסק בה ינסה לדלות פרטים נוספים שיענו על סימני השאלה הרבים שמעלה הפרשה. ככל שעובר הזמן, נחשפים פרטים חדשים כמו זה.  

העיתון האוסטרלי מביא את הדיווח הזה במסגרת תיאור חקירה של הביון האוסטרלי לגבי שינוי שמות של אזרחים אוסטרלים-יהודים.  על פי הפרסומים הזרים, קל למוסד הישראלי להשתמש ביהודים בעלי אזרחות אוסטרלית, שלאחר שינוי שמם לשם שאיננו בעל צליל יהודי, הם יכולים לנוע ברחבי העולם ובמדינות ערביות ואסלאמיות בפרט כמו איראן.

עוד עולה מהפרסום בעיתון, כי במרכז החקירה עומדים לפחות שלושה אוסטרלים בעלי אזרחות כפולה אוסטרלית-ישראלית, ובהם זיגייר. שני מקורות מודיעיניים סיפרו לעיתון בשנת 2010 שכל אחד מהשלושה הללו, שעלו לישראל, שב בסופו של דבר לאוסטרליה על מנת לבצע שינוי שם, משם יהודי לשם אנגלו-סקסי, ולהוציא דרכון חדש. חלקם שינו את שמם כמה פעמים, ועל פי הדיווח, הם השתמשו בדרכוניהם החדשים כדי לבקר באיראן, בסוריה ובלבנון.

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן