Skip to content

התייחסות רשמית ראשונה: האסיר נמצא מת בתאו, נבדקת רשלנות

ביהמ"ש המחוזי צימצם לבקשת המדינה את איסור הפרסום בעניין פרשת האסיר X. לראשונה מדינת ישראל מודה כי הוחזק בכלא אזרח ישראלי בזהות בדויה שהחזיק גם באזרחות זרה. משפחתו קיבלה מיידית הודעה על מעצרו והוא יוצג בכל ההליכים על ידי עורכי הדין. התיק הועבר לבדיקת פרקליטות המדינה לצורך בחינת היבטים של רשלנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי במחוז המרכז, סגן הנשיא כבוד השופט א' טל, צמצם לבקשת המדינה את איסור הפרסום בעניין פרשת האסיר X.

לאחר שקילה של מכלול האינטרסים הנוגעים לעניין, אלה הבטחוניים ואלה הנוגעים לזכות הציבור לדעת, ובשים לב לפרסומים שהובאו בשעות האחרונות בכלי התקשורת השונים, הותר הפרסום הבא:

דרכונו האוסטרלי של בן זיגייר ע"ש בן אלן (מתוך הסרטון של ABC)
דרכונו האוסטרלי של בן זיגייר ע"ש בן אלן (מתוך הסרטון של ABC)

בשירות בתי הסוהר הוחזק אסיר שהיה אזרח ישראלי והחזיק גם אזרחות זרה. מטעמי בטחון, האסיר הוחזק בזהות בדויה, אולם משפחתו קיבלה מיידית הודעה על דבר מעצרו, והוא יוצג בכל ההליכים שנוהלו בעניינו על ידי עורכי הדין רועי בלכר, משה מזור ובועז בן-צור. האסיר הוחזק בכלא מכוח פקודת מעצר שהוציא בית המשפט המוסמך. ההליכים בעניין האסיר לוו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים, וזכויות הפרט של האסיר נשמרו, בכפוף להוראות הדין.

אסיר זה נמצא מת בתאו לפני כשנתיים. בעקבות כך קיימה כבוד השופטת דפנה בלטמן-קדראי, נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, חקירה של סיבות המוות, לפי חוק חקירת סיבות מוות, תשי"ח-1958 (להלן: הליך חס"מ). בהליך זה הוצא צו המורה על קיום הדיון בדלתיים סגורות. צו זה עודנו בתוקף.

בעקבות חקירתה הנרחבת, ניתנה לפני כחודש וחצי החלטה בהליך החס"מ,  ממנה עולה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, הנשיאה העבירה את התיק לבדיקת פרקליטות המדינה, לצורך בחינת היבטים של רשלנות.

בכל ההליכים שנוהלו בעניין, לרבות בהליך החס"מ, יוצגו המנוח ומשפחתו על ידי עורכי הדין הנ"ל.

מעבר לכך לא ניתן לפרסם פרטים נוספים אודות הפרשה, וזאת מטעמים של ביטחון המדינה.

היבטי בטחון אלה נבחנו ע"י בית המשפט המחוזי מרכז, שהחליט להוציא צו איסור פרסום גורף על הפרשה. צו זה הוצא על פי בקשת רשויות הבטחון שאושרה על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים.

ערעור שהוגש לבית המשפט העליון נגד צו זה, על ידי האגודה לזכויות האזרח, נמחק על ידי האגודה, על פי המלצת בית המשפט העליון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן