Skip to content

הוכרזו הזוכים בתחרות האינפוגרפיקה של מפעל הפיס

ועדת שיפוט מקצועית בחרה היום את הזוכים בתחרות העיצוב שיזם מפעל הפיס בדף הפייסבוק שלו. האינפוגרפיקה של הזוכה במקום הראשון, אוליאנה זקרבסקי, תופץ בקרוב ככרזה בכל נקודות המכירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז מה זו בעצם אינפוגרפיקה? עריכה גרפית: מירה-בל גזיתבחודש דצמבר 2012 יזם מפעל הפיס תחרות המחשה חזותית של מידע ("אינפוגרפיקה"). התחרות התנהלה על אפליקציה ייעודית בדף הפייסבוק של מפעל הפיס והייתה פתוחה למעצבים, למעצבי מוצר, לסטודנטים לעיצוב ולמי מהקהל הרחב שמתעניין בתחום. כולם הוזמנו לעצב באופן חזותי את פעילותו הענפה של מפעל הפיס בקהילה בתחומים שונים, לרבות תרבות ואמנות, חינוך, ספורט ורווחה.

צוות השופטים במהלך בחירת האינפוגרפיקות. צילום: יח"ץ
צוות השופטים במהלך בחירת האינפוגרפיקות. צילום: יח"ץ

לצורך התחרות מפעל הפיס הקים ועדת שיפוט מקצועית, בה היו חברים פרופ' דוד טרטקובר, מעצב, חתן פרס ישראל לעיצוב, רוני לוית, מעצבת גרפית המתמחה באינפוגרפיקה ופדי מרגי, מומחה למיתוג ועיצוב ומרצה בכיר בסגל הפקולטה לעיצוב מכון טכנולוגי-חולון. הבחירה בין האינפוגרפיקות שהוגשו היתה בחירה איכותית והשופטים בחרו את שלוש האינפוגרפיקות ששיקפו את נתוני מפעל הפיס בצורה הטובה ביותר.

האינפוגרפיקה של אוליאנה זקרבסקי, סטודנטית שנה רביעית לעיצוב בסמינר הקיבוצים, זכתה במקום הראשון בתחרות. כשהתקשרו אליה ממפעל הפיס לבשר לה על זכייתה ולברך אותה, הרגישה זקרבסקי כאילו היתה זו שיחת טלפון מאראלה עצמה.

"קיוויתי לזכות, אבל לא הייתה בטוחה בזכייה. לפני שהגשתי את האינפוגרפיקה לתחרות לא הראיתי אותה לחברים או למשפחה. עשיתי בשקט." היא מספרת "למדתי קורס באינפוגרפיקה והמורה שלחה לנו לינק לתחרות. לא ידעתי לאן זה יגיע. סיפרתי לכמה חברים וזהו. השיחה היום בבוקר הייתה הפתעה גדולה. היה מאוד מרגש. עד עכשיו. בינתיים סיפרתי רק לכמה קרובים."

במקום הראשון - האינפוגרפיקה של אליאנה זקרבסקי מנתניה. המחשה: יח"ץ
במקום הראשון - האינפוגרפיקה של אליאנה זקרבסקי מנתניה. המחשה: יח"ץ

מהסתכלות על האינפוגרפיקה של זקרבסקי נראה השוני בהיקף המידע: בעוד עבודתה ממחישה חזותית מקטע פעילות אחד של מפעל הפיס, מתפרסות שתי העבודות האחרות על שלושה תחומי פעילות. כשנשאלה על תהליך היצירה, סיפרה זקרבסקי קצת על תהליך החשיבה שלה: "הסתכלתי על הנתונים שהייתי צריכה לעבוד איתם. החלטתי לבחור נישה מסוימת ולא את שלושת התחומים ביחד משום שהפורמט קטן. בחרתי בחינוך ובהשכלה ובחרתי להציג את פעילות מפעל הפיס בהם באמצעות פריטים בסיסיים: קלמר, מחשבון, סרגל ועפרונות."

האינפוגרפיקה הזוכה של זקרבסקי תופץ בקרוב ככרזה בכל נקודות המכירה של מפעל הפיס.

במקום השני זכתה האינפוגרפיקה של עדי גלילי. המחשה: יח"ץ
במקום השני זכתה האינפוגרפיקה של עדי גלילי. המחשה: יח"ץ

במקום השני זכתה האינפוגרפיקה שהגישה עדי גלילי מהרצליה.

מרינה זלוצ'ון זכתה במקום השלישי. זלוצ'ון, מעצבת גרפית, עוסקת בעיצוב גרפי כבר עשר שנים. היא מתמקדת באיור יותר מאשר בעיצוב וביצעה עבודות עבור עיתון דה-מרקר וגלריות לאמנות. "גיליתי את התחרות בפייסבוק," זלוצ'ון משחזרת "התחום של האינפוגרפיקה נהיה טרנדי כיום והחלטתי שיהיה נחמד להתנסות בו. כשיש נושא, כמו בתחרות, זה יותר קל. בחרתי להתחיל מהלוגו של מפעל הפיס ושהוא יהיה אלמנט מרכזי באינפוגרפיקה. גם הצבעים שבחרתי הם צבעי הלוגו. בחרתי להציג בצורה גרפית את כל שלושת תחומי הפעילות שלהם. זו הייתה התנסות מעניינת לחלק לפי תחומים ובצורה פרופורציונלית לפי כמות ההשקעה של מפעל הפיס בכל תחום." נוכח זכייתה בפרס בגין האינפוגרפיקה הראשונה שעיצבה, סבורה זלוצ'ון כי בעתיד תתעניין יותר בתחום עיצוב האינפוגרפיקות.

במקום השני זכתה האינפוגרפיקה של מרינה זלוצ'ון. המחשה: יח"ץ
במקום השני זכתה האינפוגרפיקה של מרינה זלוצ'ון. המחשה: יח"ץ

מפעל הפיס יחלק לשלוש הזוכות פרסים, החל ממחשב לזוכה במקום הראשון ועד לוח גרפי למעצבים לזוכה במקום השלישי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן