Skip to content

כתב אישום חמור הוגש נגד צבי בר

ראש עיריית רמת גן, צבי בר, מואשם בין השאר כי לקח שוחד בסך 1.9 מיליון שקל. בר: "אני לא עשוי מברזל. אני חמאה בפריזר". עו"ד תל צור: "ההתנהלות בתיק שערורייתית". השופט: "כאן ננהל את התיק בצורה עניינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד צבי בר, ראש עיריית רמת גן. כתב האישום מייחס לבר שורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן הואשמו שלושה יזמים בעיר רמת גן במתן השוחד לבר ובעבירות הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

ראש העירייה, צבי בר, והעו"ד בבית מתראיינים (צילומים: אליק מאור)
שערוייה רודפת שערורייה. ראש העירייה צבי בר והעו"ד נבות תל צור מתראיינים (צילומים: אליק מאור)

ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על ידי פרקליט המדינה, משה לדור, לאחר שימוע שהתקיים בפניו. לדברי הפרקליטות, הגשת כתב האישום התעכבה עד לזמן האחרון, בשל התפתחות שחייבה השלמת חקירה. כתב האישום הוגש על ידי אביה אלף, מנהלת המחלקה הכלכלית, ועורכי הדין נטלי קוקוי וטל פרג'ון מהמחלקה. חקירת הפרשה נוהלה על ידי יאח"ה.

כתב אישום, חמישה אישומים:

האישום ראשון מייחס לצבי בר לקיחת שוחד בסך 224,125 דולר וטובות הנאה נוספות משני יזמים בעיר רמת גן, בתמורה לקידום פרויקט בית ליראור המצוי בשטחה התכנוני של העיר. השוחד ניתן באמצעות החזר הלוואה שלקח בר בלונדון. כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

האישום השני מייחס לבר לקיחת שוחד מיזם ברמת גן, אשר העביר לבנו של בר מניות בחברה שהייתה בשליטת היזם. היזם גם מינה את בנו של בר למנהל בחברה. זאת בתמורה לקידום פרויקט מגדלי התמרים המצוי בשטחה התכנוני של העיר. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים עקב היותו שותף בחברה אחרת עם אותו יזם בעת שפעל לקידום הפרויקט.

האישום השלישי מייחס לבר לקיחת שוחד בסך 100,000 דולר מבעל עניין בפרויקט של חילופי שטחים בעיר, בין הר נפוליאון לשכונת השקמה. השוחד הוסווה כהלוואה לתקופה של שנה אשר בר לא החזיר במועדה ולא נדרשה ממנו. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים במסגרת תפקידיו השונים עקב קשריו החברתיים והכלכליים עם בעל העניין. בנוסף מואשם בר בשיבוש מהלכי משפט במסגרת אישום זה.

דברים עוד יתגלו. צבי בר
דברים עוד יתגלו. צבי בר

האישום הרביעי מייחס לבר לקיחת שוחד בסך 465,000 שקל וטובות הנאה נוספות מבעל עניין בפרויקט הילקרסט, המצוי בשטחה התכנוני של העיר. זאת בתמורה לקידום הפרויקט והגדלה משמעותית בזכויות הבנייה במיזם.

האישום החמישי כולל עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד אשר לקח בר ולא דיווח עליהם לרשויות המס. עורך דין נבות תל צור, פרקליטו של בר, טען בפני בית המשפט כי התנהלות הפרקליטות בתיק הזה היא שערורייתית. "שערורייה רודפת שערורייה, השיא של הדברים הוא בהגשת כתב האישום לביהמ"ש", אמר תל צור והסביר  שכתב האישום שהוגש לבית המשפט שונה באופן מהותי מכתב החשדות שהומצא לידי בר לפני כשנתיים, שלגביו התנהל שימוע.

עו"ד תל צור: יש פרוצדורה שלא קוימה

עו"ד תל צור: "כתב האישום שמונח כאן מספר סיפור עובדתי אחר לחלוטין. איני יודע אם מחר לא יהיה כתב אישום שלישי". עוד הוא טען, כי "הסתבר שהחיפזון להגשת כתב האישום גדול". לדבריו, בידי הפרקליטות 55 ארגזים עם חומרים המכילים 220 קלסרים וכל אלו לא הגיעו לידיו. "יש פרוצדורה בחוק להגשת כתב אישום נגד ראש עיר, שלא קוימה", טען הפרקליט והוסיף כי המגמה היא לבדוק את רצינות הטענה לביטול כתב האישום, בשל ההגנה מן הצדק והיעדר שימוע.

בר, שהגיע לבית המשפט בפנים חתומות, אמר לתקשורת: " אומרים לי תהיה חזק, אבל אני לא ברזל, אני חמאה בפריזר שהיא גם קשה וגם רכה". לגבי התנהלותו בעירייה תחת העננה של כתב האישום, אמר: "תבוא בכל בוקר בשש ורבע, תראה אותי בעירייה. אמנם זה מטריד, אבל אני עובד. דברים עוד יתגלו. אין לי תחושה שרודפים אותי, אבל יש לי תחושה שאני צריך להגיד את הדברים בבית המשפט".

השופט: את השערוריות תשאירו לתקשורת

שופט בית המשפט, צבי גורפונקל, לא התרגש יתר על המידה מדבריו של עו"ד נבות תל צור על אודות השערורייה וענה לו: "את נושא השערוריות תשמיעו בחוץ. לפני התקשורת, כאן ננהל את התיק בצורה עניינית".

נמאס לנו מהשחיתות. יו"ר ועד העובדים, מזרחי
נמאס לנו מהשחיתות. יו"ר ועד העובדים, מזרחי

בתום הדיון התייצב מחוץ לכתלי אולם המשפט יו"ר ועד העובדים בעיריית רמת גן, שמוליק מזרחי, ותקף את ראש העירייה בחריפות. "אני אומר לו (לבר), שייקח מחר את חפציו ויילך הביתה. נמאס לנו מהשחיתות. הוא חייב להתפטר ומיד. מספיק עם הביזיונות. הטענה שיש לו תמיכה רחבה בעיר מגוחכת".

השופט קבע כי יש עוד צורך בלימוד החומר ונתן לפרקליטו של בר ארכה עד חודש אפריל, אז יישמעו הטענות המקדמיות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן