Skip to content

"פרויקט התעוררות": שירים מחפשים משמעות

חמישה יוצרים צעירים ומבטיחים חברו יחד להוצאת מיני אלבום במסגרת "פרויקט התעוררות" של המפיק המוזיקלי מתן בן-צבי: "השירים שבחרנו כאילו ביקשו את המעטפת המוזיקלית שהענקנו להם". בשבוע הבא מופע ההשקה בתיאטרון "תמונע" בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שפה משותפת. בן-צבי. צילום: יערה ניראל

הזמר והמפיק המוזיקלי מתן בן-צבי משיק היום (שישי) דיסק אי.פי, הכולל 6 שירים, הראשון מתוך סדרה חדשה בשם "פרויקט התעוררות", שבה הוא מאפשר ליוצרים שונים להתבטא תחת מטריה אחת. ב-20 בפברואר יושק הדיסק בהופעת בכורה בתיאטרון "תמונע" בתל-אביב.

בנוסף לבן-צבי משתתפים באלבום חמישה אמנים צעירים ומבטיחים: אלברט סופר, אביב בכר, דניאל קריאף, שרון טובה לוי וג'ודי ענתבי, עליה אומר בן-צבי: "פגשתי אותה לפני 5 שנים באולפן כשבאה לעבוד על חומרים שלה. נוצרה ביננו שפה משותפת, שהביאה אותנו לנגן ביחד. אחרי כמה שנים ג'ודי סיימה את העבודה על האלבום שלה והיה לה רצון לעשות משהו טיפה אחר. גיליתי שהיא כותבת שירים באנגלית בסגנון שונה ממה שהכרתי. אחד השירים Fafe Away  מיד קפץ לי לאוזן וביקשתי ממנה שתרשה לי לעבוד עליו. כך בעצם גם התחילה העבודה על 'פרוייקט התעוררות'.

"את כל אחד מהאמנים בפרויקט הכרתי מסיטואציה שונה, ולאט לאט השירים שבחרנו כאילו ביקשו את המעטפת המוזיקלית שהענקנו להם. נוצר חיבור בין שיר לשיר – עד שהגענו לתחושת האחידות שיש באלבום. בתהליך ההפקה למדתי רבות מהזמרים ומהנגנים, שכל אחד מהם הביא משהו משלו, כך שזה ממש לא האלבום הפרטי שלי. הוא די שייך לכולם".

כנות ואופי. ענתבי

אלבום הבכורה של ג'ודי ענתבי, "חדרים", יצא לאור לאחר 4 שנים של עבודה קשה, שבה לקח חלק גם דן תורן, שותף לעבודה על הלחנים והטקסטים. באלבום 14 שירים, שמשדרים כנות ואופי. המוזיקה הייחודית היא שילוב של אינדי, פולק, אלקטרוני ורוק.
"ידעתי תמיד שכשיהיו לי מספיק שירים, החלום יהיה להוציא אלבום", מספרת ענתבי. "התחלתי לחסוך כסף, המשכתי לכתוב שירים, הופעתי, התייעצתי עם אנשים, חיפשתי מפיקים, וכך לאט לאט התבגרתי לתוך האלבום.

"השירים והמוזיקה שלי מאופיינים ב'ג׳ודאיזם', מושג שתמיד השתמשתי בו לתאר אותי. כלומר המילים אישיות מאוד, מספרות עלי ועל חוויות בחיים, והמוזיקה ייחודית ובעלת צבע מקורי. אפשר להשוות קצת לפולק-רוק ישראלי". המופעים האקוסטיים של ענתבי מלווים באקרובטיקה בין האפקטים והגיטרות, כך שמתקבלת על הבמה תחושה של הרכב מלא למרות שענתבי לבדה על הבמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן