Skip to content

איילון: ליברמן הפעיל עלי לחצים בקשר למינויים בשירות החוץ

ח"כ מרב מיכאלי על מינויו הצפוי של ליברמן לשר החוץ: "אני רוצה לשאול את ראש הממשלה: איך אתה מרשה לעצמך לעשות את הדבר הזה? מבחינה ציבורית זה מצחין, מבחינה אתית זה לא ראוי״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר החוץ לשעבר, דני איילון, טוען כי בעבר הופעלו עליו לחצים באשר למינויים בשירות החוץ ע"י ליברמן, אך הוא סיכל את הלחצים והצליח לשכנע את ליברמן שהמינויים אינם ראויים. איילון אמר את הדברים הללו באירוע שבתרבות, במועצה האזורית דרום השרון.

עם זאת, באשר למינויו של השגריר בן אריה, אמר איילון כי זהו מינוי ראוי – והעובדה שזכה לאישור פה אחד של ועדת המינויים. באשר לחקירתו במשטרה אמר איילון, כי כל מה שיש לו להגיד אמר במשטרה ויאמר זאת בהמשך במשפט.

ליברמן. האם הפעיל לחצים באשר למינויים במשרד החוץ? (צילום: רפי מיכאלי)
האם הפעיל לחצים בהקשר למינויים במשרד החוץ? ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
איילון (צילום: ציפי מנשה)
כדאי שליברמן ילך לתיק האוצר. איילון (צילום: ציפי מנשה)

בהתייחסו למגעים להקמת ממשלה אמר איילון, כי הוא סבור שעל אביגדור ליברמן למלא את תפקיד שר האוצר, שכן בתום ארבע שנים כשר חוץ, לא זכה לאמון הקהילה הבינלאומית. לדבריו, אביגדור ליברמן לא מתאים להיות שר חוץ שכן "אם אחרי ארבע שנות כהונה זאת התוצאה, כדאי שילך לתיק האוצר".

לגבי הדחתו אמר, שיש בזה דבר המעורר תמיהות מדוע הדבר נעשה כפי שנעשה: "אני מנסה לחשוב על כך ולא מוצא לכך סיבה עניינית".

בהתייחסו להמשך דרכו, אמר איילון שהוא שוקל לפנות לעסקים ולעשות לביתו בדגש על הבאת השקעות זרות לישראל. כמו כן ציין שקיבל מספר פניות מעיתונים בישראל לכתוב טורי דעה והוא שוקל זאת.

גם ח״כ מרב מיכאלי (עבודה), שהתראיינה הבוקר בשבתרבות בבאר שבע, התבטאה בנושא המתרחש במשרד החוץ. על המינוי העתידי של ליברמן לשר החוץ אמרה מיכאלי: "העדות והעדים בפרשה הן כולן עובדות ועובדי משרד החוץ. איך הן יכולות להעיד ביושר במשפט כשהן יודעות ויודעים שרגע אחרי הן נתונות באופן מלא לחסדיו של הבוס הבא שלהן, הנאשם ליברמן? נתניהו אומר להן ולהם – אני ממליץ שתזהרו בלשונכן. זה לא ראוי,  וזה הופך את המשפט כולו לחוכא ואיטלולא.

"הממשלה הבאה היא חידה אחת גדולה", אמרה מיכאלי, "אבל הדבר היחידי שברור ושאין עליו שאלה בכלל, זה למי שמור תיק החוץ. אני רוצה לשאול את ראש הממשלה: איך אתה מרשה לעצמך לעשות את הדבר הזה? מבחינה ציבורית זה מצחין, מבחינה אתית זה לא ראוי״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן