Skip to content

השווקים זקוקים לתיקון

מנהיגי G20 הזהירו מפני פרוץ מלחמת מטבעות שתוביל לחוסר יציבות בשווקים. הנתון המשוקלל של גוש האירו כולו מעיד שהמיתון ביבשת מוכת החובות, הולך ומעמיק. גוש האירו רשם צמיחה שלילית של 0.6% לעומת הצמיחה השלילית של 0.1% שנרשמה ברבעון הקודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיכום קצר לשבוע החולף

שוק עייף – עוד שבוע הפכפך הסתיים בסימן שאלה גדול לגבי המשך הראלי בשווקים הפיננסיים. השוק נראה עייף וזקוק לתיקון. המדדים המובילים בארה"ב סגרו את השבוע במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ובסיכום השבועי, המדדים סגרו סביב רמות הפתיחה השבועיות שלהם. חלק מהמדדים מתקרבים לרמות קריטיות, דבר אשר מרתיע רבים מלהיכנס לשוק בשלב זה. יומן האירועים ממשיך להיות ריק מתוכן משמעותי. בשבוע שעבר, המשקיעים הגיבו בעיקר למה שהתרחש באירופה לקראת פגישת ה-G20 שנערכה במוסקבה במהלך סוף השבוע הזה. מנהיגי 20 המדינות המתועשות בעולם דנו בעיקר בעניין משבר החוב באירופה והזהירו מפני פרוץ מלחמת מטבעות שעשויה להוביל לחוסר יציבות בשווקים. ההזהרה באה בעקבות ההתערבות המסיבית שביצע הבנק המרכזי של יפן במטרה להחליש את הין.

צוק פיקאלי 2 – מה שהעיב על השווקים השבוע היה החששות מפני ה"צוק הפיסקאלי 2" ונתוני התמ"ג הגרועים שהתפרסמו באירופה. המשקיעים חוששים מפני תיקון שעלול לצאת לדרך ממש בקרוב אם וכאשר יכנס לתוקף ה"צוק הפיסקאלי 2" ב-1 במארס. מדובר בשורה של קיצוצים והעלאות מיסים בהיקף של 85 מיליארד דולר. בדומה לפעם הקודמת ( הצוק הפיסקאלי הראשון ) רבים מעריכים כי גם הפעם, קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם לא ינקטו בצעדים דרסטיים עד הדד – ליין ויעדיפו להוציא לאור תוכנית כלכלית ממש בדקה ה-90.

אירופה – הצרות באירופה שוב חזרו לכותרות. נתוני התמ"ג של הרבעון האחרון נתנו סטירה כואבת לכל אלו אשר העריכו כי המשבר באירופה הסתיים. הכלכלה הגרמנית התכווצה ברבעון האחרון של השנה ב-0.6% לעומת הצפי לצמיחה שלילית של 0.5%. כלכלת צרפת גם כן התכווצה באותו הרבעון ב-0.3% לעומת הצפי לצמיחה שלילית של 0.1%. המצב באיטליה הולך ומתדרדר. הכלכלה השלישית בגודלה של גוש האירו התכווצה ב-0.9% לעומת הצפי שעמד על צמיחה שלילית של 0.5%. הנתון המשוקלל
של גוש האירו כולו העיד על כך שהמיתון ביבשת מוכת החובות, הולך ומעמיק. על פי הנתון, גוש האירו רשם צמיחה שלילית של 0.6% לעומת הצמיחה השלילית של 0.1% שנרשמה ברבעון הקודם.
הנתונים המאכזבים הובילו לצלילה של האירו מול הדולר. הצמד סגר את השבוע מתחת ל- 1.34 ונעצר בדיוק באזור תמיכה משמעותי. כעת יהיה מעניין לראות האם תהייה התאוששות חזרה לכיוון 1.35 או המשך צלילה אל עבר 1.3280.

עוד בזירת המט"ח – הפאונד ממשיך לרשום את הביצועים הגרועים ביותר מבין מטבעות העיקריים על רקע הערכות לכך שבריטניה תגלוש למיתון בפעם השלישית. המטבע המלכותי בחן בשבוע שעבר את אזור 1.55. שבירה של רמה זו תדרדר את הצמד עד אזור 1.53.
הדולר האוסטרלי התאושש מעט השבוע וסגר מעל 1.03, הדולר הקנדי בחן את רמת השקילות לארוך השבוע אך לקראת סוף השבוע נחלש מאוד וסגר מעל 1.0050.

זהב, כסף ונפט – בזירת הסחורות הזהב הכסף והנפט צללו לקראת סוף השבוע. נתוני מקרו מעודדים שהתפרסמו בארה"ב מעלים שוב את הסיכויים לכך שהפד' יסיים את תוכניות הרכישה שלו מוקדם מהצפוי. הזהב סגר את השבוע בסמוך ל-1600 דולר לאונקיה, הכסף סגר מתחת ל-30 דולר לאונקיה ונפט מתחת ל-96 דולר לחבית.

מה מצפה לנו השבוע?

זירה מקומית

השוק המקומי צפוי לפתוח את השבוע החדש על רקע הנעילה ההססנית בוול סטריט. מדד ת"א 25 סגר את השבוע באזור 1220 הנקודות אך הוא יתקשה לשמור על המומנטום החיובי אם וכאשר יחל תיקון בשווקים הפיננסיים מעבר לים. אנו מעריכים כי המדד ינוע השבוע בין 1240 – 1200 הנקודות. בזירת המט"ח המקומית, צמד הדולר שקל סגר עוד שבוע בתוך טווח המחירים המצומצם שבין 3.67- 3.70. רק הפריצה של טווח המחירים תוביל למהלך משמעותי בכיוון הפריצה.

זירה בינלאומית

יומן המקרו – השבוע יפתח על רקע פגישת ה-G20 שהסתיימה אמש במוסקבה והחששות מפני תיקון בשווקים. יומן המקרו כלכלי דליל גם השבוע. המשקיעים שוב יעקבו אחרי מספר אירועי מקרו שיפורסמו באירופה לאורך השבוע. בארה"ב, כדאי לעקוב אחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה. ביום שני צפוי להיות מסחר דליל עקב יום הנשיאים בארה"ב.

אירופה – סקר הסנטימנט הכלכלי וסקר האקלים העסקי של גרמניה צפויים להצביע על המשך השיפור של הכלכלה הגדולה בגוש האירו. סקר הסנטימנט הכלכלי הנערך ע"י מכון ZEW בגרמניה צפוי לרשום קריאה של 35.3 לעומת 31.5 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. בפעם האחרונה שהנתון חצה את רף ה-30 נקודות היה בחודש מאי 2010. סקר האקלים העסקי צפוי לרשום קריאה של 104.9 נקודות לעומת 104.2 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

מדד מנהלי הרכש באירופה צפוי להראות המשך שיפור בסקטור היצור והשירותים של אירופה ובעיקר של גרמניה הצפויה להציג התרחבות נוספת בסקטורים הנ"ל.

בזירת המט"ח אנו צופים התחזקות נוספת של הדולר בתחילת השבוע. אם הסנטימנט החיובי בשווקים יגבר, המשקיעים יינטשו את השטר הירוק לטובת השקעות המניבות תשואות גבוהות יותר.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן