Skip to content

ח"כ אורי אריאל תובע ועדת חקירה ממלכתית בפרשת זיגייר

"הניסיון להתחכם לא תורם לציבור ולניקיון הניהולי", אמר הבוקר ח"כ אריאל. "צריך להגיד דברים ברורים ולעשות דברים ברורים. אנחנו לא מבינים מה קורה פה ולכן הכנסת צריכה לומר את דברה ולהקים וועדת בדיקה ממלכתית". שר החוץ האוסטרלי: "אנחנו מבקשים הסברים מישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת אורי אריאל מהבית היהודי מצטרף לדורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת האסיר זיגייר.

ח"כ אריאל, שהיה קדנציה הקודמת יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, פנה אמש במכתבים ליושב ראש הכנסת הזמני, חבר הכנסת בנימין פואד בן אליעזר, וליושב ראש הוועדה המסדרת, חבר הכנסת זאב אלקין, בדרישה לאפשר לו להתמנות ליושב ראש זמני של הוועדה לביקורת המדינה. זאת, במטרה לדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת האסיר X.

הייתה פה מעידה. ח"כ אריאל (צילום: דן בר דוב)
הייתה פה מעידה. ח"כ אריאל (צילום: דן בר דוב)

ח"כ אורי אריאל אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, בתכניתנ "בוקר טוב ישראל", כי ההתנהלות אינה בסדר. "הייתה פה מעידה. הניסיון להתחכם לא תורם לציבור ולניקיון הניהולי. צריך להגיד דברים ברורים ולעשות דברים ברורים. אנחנו לא מבינים מה קורה פה ולכן הכנסת צריכה לומר את דברה ולהקים וועדת בדיקה ממלכתית. זה יעשה טוב למדינת ישראל".

כזכור גם חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה, דרש אתמול להקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתדון בפרשה.

חבר הכנסת צחי הנגבי מן הליכוד ביתנו אומר כי בתקופה שבה עמד בראש וועדת החוץ והביטחון של הכנסת לא קיבל מידע רשמי מגורמי הביטחון בפרשת "האסיר איקס" וכי הדבר מחייב הסבר.

בראיון לאריה גולן במשדר הבוקר הזה ברשת ב' הוסיף הנגבי כי בעבר היה נהוג שגופי הביטחון והמודיעין במדינה אינם מסתירים דבר מיושב ראש הוועדה, האמונה על פיקוח וביקורת על פעילותם. עם זה, הוסיף הנגבי כי הוא משוכנע שלא נעשו דברים בסגנון המאפיין מדינות טוטאליטריות.

ובינתיים, שר החוץ של אוסטרליה בוב קאר אומר כי ממשלתו ביקשה מישראל הסברים על נסיבות מותו של בן זיגייר, שכּונה האסיר X. קאר הוסיף כי משרדו מכין דו"ח רישמי על הפרשה שבמרכזה עומד זיגייר, אזרח אוסטרליה, וכי לישראל יש הזדמנות לתרום לדו"ח הזה. לדבריו, הוא מבקש לבחון מה היה סוג הקשר בין סוכנויות אוסטרליות לישראליות, ולשם כך דרושה ההתייחסות של ישראל.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן