Skip to content

ממשלת אוסטרליה תפתח בחקירה רשמית של נסיבות מותו של זיגייר

משרד המשפטים שוקל בחיוב לפרסם מחר את דו"ח החקירה שאותה ניהלה נשיאת ביהמ"ש בראשון לציון. ראש ועדת חוץ וביטחון לשעבר, צחי הנגבי: "הוועדה לא הייתה מודעת לפרשה. למדתי על כך מפי התקשורת האוסטרלית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד המשפטים צפוי לפרסם מחר את דו"ח הבדיקה ומסקנותיו מחקירת השופטת דפנה בלטמן קדראי, נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון. השופטת בדקה את נסיבות מותו לכאורה של בן אלון, אלן, זיגייר, הידוע כאסיר X. היום יתנהלו בפרקליטות המדינה דיונים בנושא הפרסום בכוונה למנוע את גל השמועות בדבר הטיפול באסיר והתאבדות.

תאו של זיגייר, מתחקיר ABC
תאו של זיגייר, מתחקיר ABC

החקירה עצמה התנהלה בדלתיים סגורות בעת שצו איסור הפרסום נותר בתוקפו. בשבוע שעבר הודתה ישראל בעצם קיומו של האסיר בן זיגייר, בעל האזרחות הכפולה שהוחזק בזהות בדויה במאסר. בעקבות פרסום הפרשה באוסטרליה ובעקבותיו בישראל הותר לפרסם, לבקשת המדינה, כי אסיר כזה הוחזק בשירות בתי הסוהר ואף מצא שם את מותו. בהחלטת בית המשפט לא צוין שמו של גיבור התחקיר האוסטרלי אך נחשפו פרטים על חקירת נסיבות המוות המסתוריות.   

שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, התראיין הבוקר לתקשורת ואמר כי ממשלת אוסטרליה תפתח בחקירה על אודות נסיבות מותו של זיגייר.  "הדו"ח יסקור את כל הקשרים שהתקיימו בין אוסטרליה וישראל, כולל קשרים בין ארגוני הביון, וביקשנו ממשלת ישראל לתרום לדו"ח. אנחנו רוצים לתת להם הזדמנות לטעון בפנינו ולהסביר כיצד התרחשה הטרגדיה הזאת", אמר השר.  

בעיתון האוסטרלי "האוסרליאן" שמתפרסם היום מדווח כי גורם רשמי בישראל אמר לעיתון באוסטרליה כי חקרו את זיגייר בחשד לריגול עבור המוסד. כמו כן, קווין ראד, ששימש שר החוץ האוסטרלי בזמן מותו של זיגייר, אמר כי חשוב שאוסטרליה תרד לשורש העניין, על אף הידידות עם ירושלים. "הופתעתי מאוד לשמוע לא רק שהאדם הזה נכלא, אלא שבסופו של דבר הוא מת במעצר", אמר ראד בראיון ל"סקיי ניוז". 

אחת מתעודות הזהות של זיגייר, מתחקיר ABC
אחד מהדרכונים של זיגייר, מתחקיר ABC

הבוקר, בראיון לאריה גולן ברשת ב', חשף ח"כ צחי הנגבי (ליכוד), מי שעמד בראשות ועדת חוץ וביטחון בזמן מעצרו של זיגייר, כי הוא עצמו למד על הפרשה מאמצעי התקשורת האוסטרליים. " זה מחייב הסדר בין הוועדה לארגוני הביטחון. היה מקובל שהמוסד לא מסתיר מיו"ר הוועדה וחברי הוועדה המצומצמת מידע", אמר הנגבי.

לגבי ההתנהלות המשפטית בנוגע לאסיר אמר הנגבי כי הוא "משוכנע שגם בהקשר זה הדברים נעשו בדרך ראויה". הנגבי ציין כי הוא משוכנע כי שהשתלשלות הפרשה לא נעשתה כפי שקורה "במדינות טוטליטריות". גם השר בוגי יעלון התייחס היום לפרשה ואמר כי "ייתכן והיה כאן כשל".

 

[related-posts]

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן