Skip to content

אם ובתה נספו בשריפה בתל אביב

שתי הנשים נחנקו ככל הנראה משאיפת עשן שעלה ממזרונים העשויים מחומרים דליקים. החורף היו חמישה מקרי מוות מסיבות דומות. במכבי אש קוראים ליצירת תו תקן למזרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי נשים, אם (80), ובתה (50) נספו לפנות בוקר (שני) בשריפה שפרצה בדירתן, בבניין מגורים בן ארבע קומות שברחוב ארלוזורוב בתל אביב. לאחר שהאש כובתה, מצאו צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום את הנשים ללא רוח חיים. מחקירה ראשונית עולה כי השריפה פרצה ככל הנראה עקב השארת תנור חימום דולק בדירה. האש אחזה במזרונים שבחדר והעשן חנק את שתי הנשים.

חוקר שריפות בדירה שנשרפה (צילום: משטרת ישראל)
חוקר שריפות בדירה שנשרפה (צילום: משטרת ישראל)

נציב שירותי כבאות והצלה, רב-טפסר שחר איילון, שהגיע למקום, אמר כי  "הסיבה העיקרית היא העדר תו תקן למזרנים במדינה. בחו"ל יש תו תקן למזרנים, עם חומרים מעכבי בעירה ובישראל אין תו תקן כזה. פעמים רבות מדובר במזרנים שמתלקחים במהירות ומשחררים חומר מסוג פולימר לאוויר, דבר הגורם לחנק. אנו שבים ומתריעים בפני הבעיה הזאת".

עוד ממליצים במכבי האש ליצור פתח עליון בדירה ישנה, ממנו  עשן יוכל להשתחרר. "בחורף הזה, לצערי, יש כבר חמישה הרוגים, כולם כתוצאה מבעירת חומרים  מזרזי אש שלו היה תו תקן למזרנים יתכן והיו נמנעים", ציין איילון.

אורי שובל, טפסר בכיר בשירותי כיבוי תל אביב, אמר כי "סמוך לשעה 2:50 לפנות בוקר התקבלה הודעה על שריפה בדירה עם חשש ללכודים ברחוב ארלוזורוב. הקריאה התקבלה על ידי שכנים, שגם דיווחו ששמעו צעקות שעלו ממנה. תוך כמה דקות הגענו למקום, ביצענו פריצה של הדלת, ותוך כדי ביצענו סריקה בדירה. באחד החדרים מצאנו את שתי הנשים, כאשר מוקד השריפה היה בחדר אחר. הדירה הייתה חרוכה לחלוטין וחמה מאוד. העשן שעלה מהמזרונים גרם כנראה למותן. אני ממליץ שכל דירה ישנה תהיה עם מגלה עשן שקל להתקינו".

מדובר מד"א נמסר כי "התקבלה קריאה על שריפה עם נפגעים. כשהגענו למקום, הכבאים הוציאו לנו את שתי הנפגעות. ביצענו בהן פעולות החייאה. הן סבלו מכוויות בכל הגוף, כולל בדרכי הנשימה, ונאלצנו לקבוע את מותן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן