Skip to content

הרוגים בקרבות בין לוחמי חזבאללה למורדים סורים

שלושה לוחמי חזבאללה ו-12 מורדים נהרגו בקרבות קשים סמוך לגבול סוריה לבנון. האופוזיציה מאשימה את הארגון הלבנוני "בהתערבות צבאית" בעימות העקוב מדם המתחולל במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
באדיבות גוגל
באדיבות גוגל

העיתון הלבנוני דיילי סטאר מדווח כי הלחימה הקשה ביותר בגבול בין סוריה ללבנון, מאז פרוץ המשבר בסוריה, מדגישה את מעורבותו הגוברת של החזבאללה במשבר בסוריה. היא גם מעוררת מחדש חששות מפני זליגת המשבר בסוריה לתוך לבנון.

"ביומיים שעברו נהרגו 12 מורדים ו-30 נפצעו, שלושה לוחמי חזבאללה נהרגו ו-14 נפצעו בקרבות", אמר מקור בטחוני לבנוני. הקרבות באזור קוסאיר בסוריה, צפונה מערבה לגבול לבנון, ששיעים רבים מתגוררים בו, החמירו מאז יום שישי.

רבים מהשיעים תושבי הכפרים באזור נמלטו ממנו, ולוחמי חזבאללה הצליחו להשתלט על שטחים ובתים שדייריהם נטשו. שני פגזים שנורו על ידי המורדים מסוריה נחתו בעיר הלבנונית קאסר, הסמוכה לגבול במחוז חומס. לא דווח על נפגעים.

מנהיג החזבאללה, חסן נסראללה, התייחס להתנגשויות אלה בדבריו על תושבים לבנונים שיעים המתגוננים מפני מורדים סורים. החזבאללה מאשים את האופוזיציה הסורית בפרוץ הקרבות וטוען שאנשיו מגנים על כפרים שאזרחיהם לבנונים.

המורדים מצדם טוענים שהקרבות פרצו אחרי שלוחמי חזבאללה, השולטים בכפרים שיעים בתוך סוריה, ניסו להרחיב את שליטתם לכפרים סונים המוחזקים בידי לוחמי האופוזיציה. הם טוענים גם שבקרבות נהרגו עשרים לוחמי חזבאללה ושמונה מורדים.

החזבאללה מכחיש שאנשיו לוחמים לצד כוחות ממשלת סוריה, אולם מדי פעם הוא מפרסם הודעות על מי מלוחמיו שנהרג "במילוי חובותיו לג'יהאד", בלי לפרט יותר. לכל היותר מוכן הארגון להודות שלוחמיו משתתפים בלחימה פרטים, לא כנציגי הארגון.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן