Skip to content

רשת ABC: זיגייר חשף בפני השב"כ האוסטרלי את פעולותיו

הבוקר מדווחת רשת ABS האוסטרלית כי זיגייר ניפגש עם השב"כ האוסטרלי ודיווח להם על פעולתיו לכאורה במוסד. בניגוד להודעת שר החוץ האוסטרלי כי ממשלתו תדרוש מישראל הסברים, אומר התובע הכללי באוסטרליה: "לא נחקור את פרשת זיגייר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בן זיגייר נפגש עם אנשי שירות הביטחון האוסטרלי, ASIO, ומסר להם "פרטים מלאים" על כמה מבצעים של המוסד, כולל תכניות למשימה סודית ביותר באיטליה שתכנונה נמשך שנים. כך מדווחת היום (שני), רשת ABC ניוז באוסטרליה. בניגוד לדיווחים קודמים על כך שזיגייר נחקר על ידי הארגון, הרשת מדגישה כי "לא ידוע מי יזם את הקשר" בין הצדדים.

טרוור בורמן, כתב התכנית Foreign Correspondent, שאחראי גם לתחקיר שהביא לחשיפת הפרשה בשבוע שעבר, הוא העיתונאי שחתום על הדיווח היום. מקורות ביטחוניים באוסטרליה אמרו לדבריו ל-ABC, כי המוסד האמין שזיגייר סיפר ל-ASIO בפירוט רב על פעילותו עם הישראלים.

דרכונו של זיגייר (מתוך התחקיר של רשת ABC)
החשד התעורר כשביקש אשרת עבודה באיטליה. דרכונו של זיגייר (מתוך התחקיר של רשת ABC)

זיגייר נהג לבקר באוסטרליה עם משפחתו באופן קבוע. בביקורים אלו, כך נודע, הוא גם שינה את שמו והוציא דרכונים חדשים. הדבר שעורר את חשדם של השלטונות הן היה כאשר באחד הביקורים הוא גם הגיש בקשה לאשרת עבודה באיטליה. "המוסד חשש שהוא ימסור סודות של הארגון, כולל פרטים על אודות מבצע הגדול באיטליה", נכתב בדיווח.

בשבוע שעבר פורסם בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי, כי זיגייר הועסק בחברת קש שהקים המוסד באירופה שמכרה רכיבים אלקטרוניים לאיראן. העיתונאי האוסטרלי ג'ייסון קטסוקיס,  שהיה הראשון ששוחח עם זיגייר על הנושא עוד ב-2010, סיפר כי בעת שעבד בישראל ב-2009 יצר איתו קשר מקור "בעל קשרים לעולם המודיעין", ונקב בשמם של שלושה בעלי אזרחות כפולה ישראלית-אוסטרלית, שלדבריו עובדים בחברת קש שהמוסד הקים באירופה. קטסוקיס טוען, כי הצליח, לפליאתו הרבה, לוודא שאכן החברה הזו קיימת. 

קטסוקיס דיבר גם עם המנכ"ל של אותה חברת קש. "הוא נראה קצת מוזר והוא הכחיש שהוא יודע משהו על מה שאני מדבר עליו, אבל אז ביקש לדבר איתי שוב ולארגן פגישה", העיד העיתונאי. הוא סיפר כי בדק מקור נוסף. היה זה גורם ממשלתי בכיר שהוא הכיר. קטסוקיס הופתע שוב כשהמקור אישר לפניו את הדברים. סוכנות הידיעות פיירפקס אכן פרסמה את הסיפור על אודות שלושת האזרחים האוסטרלים שלכאורה ריגלו עבור ישראל, אך נמנעה מלפרסם את הפרטים על אודות חברת הקש.

אמש אמר התובע הכללי של אוסטרליה, מרק דרייפוס, כי אין כל סיבה לבצע חקירה פנימית בשירות הביטחון הכללי של ארצו בעניין זיגייר. כך דיווחה רשת החדשות The Australian. לפי הדיווח, השב"כ האוסטרלי ידע על מעצרו של זיגייר והעביר את המידע על כך לקבוצה של בכירים במדינה. אתמול גם הודיע שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, כי קנברה תחקור את מותו של זיגייר ותבדוק את כל הקשרים שהתקיימו בינה ובין ישראל, כולל אלה שהתקיימו בין ארגוני הביון.

אלון בן דוד, כתב ערוץ 10 השוהה בסידני באוסטרליה, אמר הבוקר כי להערכתו כל פרסום הפרשה לא הודלף על ידי השב"כ האוסטרלי כי אם מאישיות אוסטרלית דיפלומטית היושבת בישראל. היום גם נודע כי השב"כ, שהיה בקשר עם עורכי דינו של זיגייר, כבר עמד לפני גיבוש הסכם לפיו זיגייר ירצה מאסר עם מספר שנים חד-ספרתי, כלומר, פחות מעשר שנים – ובתמורה לכך יתחייב לשתוק ולא לדבר על פעולותיו  למען ישראל.

ח"כ שאול מופז,  יו"ר קדימה, התייחס היום במסיבת עיתונאים לפרשת האסיר X ואמר: "בכל תפקידי כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת לא עודכנתי על הפרשה ואין לי היכרות מוקדמות עם הנושא". מופז הוסיף: "אני סומך על מערכת הביטחון והמערכת המשפטית".

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן