Skip to content

בנט ולפיד: המו"מ תקוע. יחימוביץ': "אין שחר לספינים"

מזה כשבוע לא מתקיים מו"מ בין הליכוד ביתנו לבין מפלגותיהם של בנט ולפיד. יחימוביץ, שנפגשה השבוע שוב, לפגישה ממושכת עם ראש הממשלה, מכחישה כל כוונה להצטרף: "אין שחר לכל הספינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"מ הקואליציוני בין הליכוד למפלגות יש עתיד והבית היהודי מצוי בבוץ עמוק ומזה כשבוע אין מגעים בין שתי המפלגות הללו לליכוד. כך מתברר מדברים שאמרו היום נפתלי בנט ויאיר לפיד, בישיבות הסיעה שלהם בכנסת.

"מזה שבוע לא מתקיים משא ומתן משמעותי", אמר נפתלי בנט לחברי סיעתו. "לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין".

. "לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)
. "לבית היהודי יש זמן, לעם ישראל אין". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)

בנט הוסיף: "הסיעה שלנו מעוניינת להיכנס לממשלה כדי לשרת נאמנה ואנחנו מעוניינים להיכנס עם נתניהו. ברגע שיחליטו לנהל משא ומתן אני מאמין שאפשר לסגור ממשלה תוך 24 שעות. אנחנו צריכים לברר מה קווי היסוד, מה הדרך ואז להיכנס. רק אחרי העקרונות אפשר יהיה לדבר על תיקים. עד לרגע זה לא קיבלתי קווי יסוד ואת ספר התקציב. אני קורא מכאן להאיץ את התהליך לטובת הציבור בישראל".

גם מפי יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נשמעו דברים דומים: "אני מבין שאומרים עלינו שאין לנו ניסיון ואנחנו לא מבינים בפולטיקה, ואני רוצה להגיד שזה נכון לגמרי" אמר לפיד. "באמת אין לנו ניסיון ואנחנו באמת לא מבינים בפוליטיקה. זו הסיבה שאין לנו שום ברירה אחרת, אלא להיצמד לערכים שלנו ולעקרונות שלנו, כי את זה אנחנו כן מבינים ועדיף לאנשים להתעסק בדברים שהם כן מבינים בהם".

"אנחנו לא מבינים בפוליטיקה. זה נכון מאוד". יאיר לפיד. (צילום: דן בר דוב)
"אנחנו לא מבינים בפוליטיקה. זה נכון מאוד". יאיר לפיד. (צילום: דן בר דוב)

לפיד הוסיף: "אולי כדאי להזכיר שהשאלה שעומדת בפני נתניהו היא לא איזה תיקים הוא רוצה לחלק לאיזה שותפים, אלא לאיפה הוא רוצה להוביל את מדינת ישראל ולאיזה ערכים הוא רוצה שהממשלה הבאה תפעל ואני רוצה שהוא יפעל לפי זה אז השאלה איזה ממשלה תקום תהיה שאלה מאוד פשוטה ומאוד ברורה".

ואילו מצד יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נשמעו שוב דברי הכחשה חד משמעיים לאפשרות כי תצטרף לקואליציה. "אין שחר לכל הספינים", אמרה לחברי סיעתה. "אני מוצאת את עצמי שוב, כמדי שבוע, באותה רוטינה בה אני נדרשת להתייחס לאמירות, שמועות וספינים, אז אחדד:  מי שחושב שהתכנסנו כאן כדי לקבל סידור עבודה של תיקים, בכירים ככל שיהיו, וכיבודים כאלה או אחרים בכנסת ומחוצה לה ולהעמיד לנו מלכודת דבש שתגרום לנו לשכוח את האידיאולוגיה שלנו קצת מתבלבל.

"אין שחר לכל הספינים". יחימוביץ'. (צילום: ציפי מנשה)
"אין שחר לכל הספינים". יחימוביץ'. (צילום: ציפי מנשה)

"היינו בעבר קבלני הביצוע של נתניהו וכולכם יודעים לאיזה שפל זה דרדר אותנו", אמרה יחימוביץ'. "לא נהיה קבלני הביצוע – לא בתחום החברתי, לא בתחום המדיני ולא בתחום האזרחי של נתניהו. חשוב להבהיר שבכל פעם שראש הממשלה יזמין אותי לפגישה אני אבוא ואקשיב, גם מתוך כבוד למוסד ראש הממשלה וגם כי בוודאי אין פה פסילה אישית. אבל הפערים בין השקפת העולם שלנו לזו של נתניהו הם עצומים. לא אפרט, גם כיוון ששיחותינו מתנהלות בארבע עיניים, ואני מכבדת זאת, וגם כי אם אתחיל לפרט אחשד שאני מנהלת מו"מ ואין כאן ולו שמץ של מו"מ".

יחימוביץ' המשיכה: "האמירות שאני שומעת לאחרונה, גם מבית וגם מחוץ– 'תמזערו נזקים', 'תוציאו עזים', 'זו תהיה ממשלה איומה- תהיו שם כדי למתן אותה', למנוע? למזער? להוציא עזים? זה התפקיד של המפלגה שלנו? התפקיד שלנו הוא להיות אמצעי מניעה? מדיניות אמיתית אמורה לבנות ולא למנוע, לשקם, לשנות. כל זה – אם היא נבחרת להנהיג.  שום תיק ושום כיבוד לא עושים את ההבדל בין מניעה לבין שינוי אמיתי במדיניות שאנחנו לא רק חולקים עליה אלא סולדים ממנה ומתוצאותיה".

1 Comment

  1. ליאור
    18 בפברואר 2013 @ 17:44

    כל הכבוד לשלי יאיר ובנט שמכריחים את נתניהו להתעמת עם הצרכים האמיתיים של העם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן