Skip to content

חיים רמון: "השוויון בנטל היא סיסמת שווא"

בפורום לשוויון בנטל אמרו בתגובה: "המתווה שמציג רמון מלמד יותר מכל על האופן בו ציפי לבני הונתה את הציבור המשרת והנושא בנטל". מהתנועה בראשות לבני התנערו מדבריו: "השוויון בנטל הוא אחד מעקרונות הליבה של התנועה. חיים רמון אינו ממלא שום תפקיד רשמי וזכותו להביע את דעתו שאינה משקפת את עמדת התנועה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביקורת קשה על חיים רמון, מאדריכלי מפלגת 'התנועה' של ציפי לבני – לאחר שהוא יצא נגד השוויון בנטל ואמר בפורום של צעירים חרדיים כי "השוויון בנטל היא סיסמת שווא".

בפורום לשוויון בנטל אמרו בתגובה: "המתווה שמציג חיים רמון מלמד יותר מכל על האופן בו ציפי לבני הונתה את הציבור המשרת והנושא בנטל. בחזית לבני דיברה על שוויון ועל סולידריות חברתית, אך הלכה למעשה פועלת בשיתוף פעולה עם יועצה חיים רמון וח"כ אלעזר שטרן המעודדים פטור מוחלט לחרדים משירות צבאי. תפיסה זו מלמדת שעל הציבור המשרת והנושא בנטל להתעורר ולא להסכים למתווה שמוותר מראש על השאיפה לשוויוניות".

"צה"ל לא צריך ולא רוצה חלק גדול מבחורי הישיבות". חיים רמון (צילום: ויקימדיה)
"צה"ל לא צריך ולא רוצה חלק גדול מבחורי הישיבות". חיים רמון (צילום: ויקימדיה)

מהתנועה בראשות ציפי לבני התנערו מדבריו של חיים רמון: "השוויון בנטל הוא אחד מעקרונות הליבה של התנועה בראשות ציפי לבני אותו  ניתן לקרוא במצע התנועה שפורסם בקמפיין הבחירות ובאתר התנועה", נאמר בתגובה. "חיים רמון אינו ממלא שום תפקיד רשמי בתנועה וזכותו להביע את דעתו שאינה משקפת את עמדת התנועה".

דבריו המפתיעים של חיים רמון התפרסמו באתר "כיכר השבת". רמון, שהופיע בפני צעירים חרדים, במלון לאונרדו בירושלים, במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' האחרון, אמר: "קודם כל, צריך לדעת שבישראל אין שוויון בנטל, זו סיסמת שווא. ערבים לא מתגייסים לצבא על רקע לאום, בנות דתיות לא מתגייסות על רקע דתי. חיילי הנח"ל משרתים שנתיים ובחורי ישיבות ההסדר שנה וחצי, כל הדיבור הזה לא קיים".

 בהמשך אמר רמון: "אני יודע שצה"ל לא צריך ולא רוצה חלק גדול מבחורי הישיבות, ואחרי כל התרגילים והדיבורים יש כיום כאלף משרתים חרדים בצבא. לכן אני רוצה להפסיק עם הבלופים והשקרים ואנחנו יודעים שבסוף היום רוב בחורי הישיבות לא משרתים בכל מיני טריקים… לכן דינכם בעיניי כדין כל מי שלא הולך לצבא והצבא משחרר, אין לי שיג ושיח איתכם, תעשו מה שאתם רוצים. אני מודיע לכם שבעוד חמש שנים יהיה פה כמו בארה"ב".  רמון הוסיף כי ניסיון לכפות את החרדים להתגייס יוביל לנסיגה לאחור בהישגים שהושגו בשנים האחרונות בגיוס חרדים לצה"ל ובשילובם בחברה.

3 Comments

  1. שער
    19 בפברואר 2013 @ 9:44

    רמון הטיל על "התנועה" רימון.

  2. יפה
    18 בפברואר 2013 @ 22:35

    השוויון בנטל הוא ססמאת שווא של כולם שמעדיפים להתעסק עם ספין חלול ולא עם הבעיות האמיתיות של מדינת ישראל.

  3. עודד ב
    18 בפברואר 2013 @ 18:53

    הלשון המשוטטת של רמון.
    מה לא עושים בשביל למצוא חן.החל מהכנסת הלשון לפיה של חיילת וכלה בהכנסת אותה לשון לעכוזם של החרדים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן