Skip to content

יום נוסף ללא "כסף שחור"

שלל תירוצים של מעלימי מס במהלך ביקורות פתע של אנשי רשות המיסים בבתי עסק בצפון • כ-102 בתי עסק נבדקו וב-16% מהביקורות נמצא, כי בעל העסק לא ביצע רישום נאות של ההכנסות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות למיסים פירסמה אתמול את תוצאות ביקורות הפתע שביצעה בבתי עסק בצפון, שנועדו לאכוף את הוראות ניהול הספרים, לשמר את יכולות ההרתעה ולבדוק את חובת הרישום של ההכנסות בעסקים. המבצע נערך ביום שישי, יום שבו הפעילות העסקית מגיעה לשיא.

רשות המיסים נאבקת במעלימי המס (מקור: לפ"מ)
רשות המיסים נאבקת במעלימי המס (מקור: לפ"מ)

הביקורות התרכזו בערים כגון צפת, כרמיאל, חצור הגלילית, ראש פינה וקריית שמונה. העסקים שנבחרו לביקורת הינם עסקים בהם נמצאו אי סדרים בניהול ספרים בעבר, עסקים בהם התקבל מידע לחשד על עבירות מס ועסקים בהם ישנה פעילות ענפה בימי שישי. כאמור, מתוך 102 בתי עסק, נמצא כי 16% סובלים מליקויים בניהול הספרים.

לאחר ביצוע העבירה הגיע שלב התירוצים

התירוצים של בתי העסק היו שונים ומגוונים, ונעו בין משעשעים ללא פחות ממדהימים. כך למשל, בעלת מזנון בצפת שנתפסה באי ניהול ספרים, טענה כי הסיבה לאי סדרים נעוצה בעובדה שאינה יודעת קרוא וכתוב. בעל מאפיה שלא רשם את הקניות של אותו יום בו נערכה הביקורת טען לחפותו, כי בימי שישי יש לחץ ולכן לא הספיק לרשום את הקניות. בחנות פרחים לא נרשמה קניית עציץ על ידי בעל העסק בתואנה, כי אין עציץ בחנות עם מחיר בו בוצעה הקניה, ולכן בלתי סביר שקנו אצלו את העציץ.

"מבצעי הביקורת בעסקים, הנערכים באופן שוטף על ידי יחידות רשות המיסים, כמו זה שנערך בצפת, מהווים חלק מהמאבק האינטנסיבי שמנהלת רשות המיסים נגד תופעת העלמת המס וה"כסף השחור" נאמר בהודעת רשות המיסים. "כזכור, מנהל רשות המיסים הגיש לשר האוצר לאחרונה את הדו"ח המסכם של המלצות הצוות למלחמה בהון השחור ובו שורה של פעולות הנדרשות לשם העמקת גביית המסים וטיפול בהון השחור, בכלל זה קמפיין "אנשים שחורים", שמטרתו להגביר את מודעות הציבור לעובדה ש"העובדים בשחור", לא רק שאינם תורמים את חלקם לקופת המדינה, אלא מהווים נטל על כלל הציבור”.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן