Skip to content

אלפי נשים מפגינות בפקיסטן במחאה על הפקרת השיעים

לאחר פיגוע רצחני נוסף נגד האוכלוסייה השיעית במחוז בלוצ'יסטן שבפקיסטן, פתחו אלפי נשים בשביתת שבת. משפחות קורבנות הפיגוע מסרבות לקבור את מתיהן במחאה על אוזלת ידה של הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בלוצ'יסטאן - המחוז העשיר והעני בפקיסטן
בלוצ'יסטאן - המחוז העשיר והעני בפקיסטן

יותר מ-4,000 נשים מקיימות שביתת שבת בקווטה, בירת מחוז בלוצ'יסטן שבפקיסטן, בדרישה שהממשלה תפעל בנחישות נגד כנופיות סוניות חמושות שמטילות טרור על השיעים במחוז. המחאה פרצה לאחר פיגוע נוסף בשרשרת פיגועים נגד האוכלוסייה השיעית במדינה, שבו נהרגו 84 ונפצעו 178 בני אדם.

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי המפגינות קוראות "די להרג שיעים" וכי המשפחות מסרבות לקבור את יקיריהן שנהרגו בפיגוע עד שהממשלה תפגין נחישות במאבק בטרור. מתנדבים חמושים בנשק אוטומטי ובאקדחים מאבטחים את רחובות "הזארה טאון", השכונה שבה התרחש הפיגוע.

המפגינים בקווטה מוחים על אוזלת יד הממשלה בטיפול בגל תקיפות שיעים בבלוצ'יסטן, שעלה בחיי יותר ממאתיים בני אדם ב-35 הימים האחרונים, ובחייהם של 400 בני אדם בשנה שעברה. גם בעקבות הפיגוע הקודם סירבו קרובי ההרוגים לקבור אותם, ואז הודחה ממשלת המחוז.

קאיום חנג'זי, מנהיג שיעי מקומי אמר ש"לא נקבור את המתים עד לנקיטת פעולה ישירה" נגד הכנופיות הסוניות, ואמין שאהדי, סגן נשיא המפלגה השיעית "ואהדאטול מוסלמין" דרש להעביר את השליטה בקווטה לידי צבא המדינה. "טרוריסטים משתוללים חופשי ואנו לא זוכים לשום הגנה. המחאה שלנו תימשך עד שנזכה להגנה," הוסיף.

"כוחות הביטחון פוחדים"

העיר קווטה, בירת מחוז בלוצ'יסטן

בשבת האחרונה התפוצצה פצצה שמשקלה כמעט טונה בלב שוק הומה אדם, בשכונה של קווטה שבה מתגוררים בעיקר בני המיעוט ההאזארי. זהו רק הפיגוע האחרון בשורה של תקיפות על האוכלוסייה השיעית במחוז.

לפני מעט יותר מחודש רצחו מחבלים מתאבדים 95 שיעים באולם סנוקר בשכונה אחרת של העיר, שבה מתגוררים בני האזארה. בינואר התפוצצו שלוש פצצות בקאראצ'י בזו אחר זו, אחת מהן סמוך למקום כינוס של מפגינים שיעים. חמישה בני אדם לפחות נהרגו כאשר חמושים נושאי חגורות נפץ ומחופשים לשוטרים תקפו את ביתו של פוליטיקאי בכיר בעיר פשאוואר. הארגון הסוני, לאשקר-א-ג'אנגווי, קיבל אחריות למתקפת הטרור המתחוללת לאחרונה באזור.

בלוצ'יסטן היא המחוז הגדול והעני בפקיסטן, אולם העשיר ביותר במשאבי טבע, נפט וגז. זה עשרות שנים, למעשה מאז הקמת פקיסטן, מתחולל מאבק אלים בין תושבי המחוז לשלטונות המדינה, שצבאה אינו מהסס לתקוף במסוקי קרב כפרים "מורדים". משמר הגבול הוא האחראי לביטחון בבלוצ'יסטן הסמוכה לגבול איראן, אולם לדברי השיעים חייליו אינם יכולים, או רוצים, להגן עליהם.

השיעים הם עשרים אחוז מאזרחי פקיסטן, והפגנות זעם בעקבות הפיגוע האחרון נערכו ברחבי המדינה. העיר קראצ'י נחסמה כולה והדרך מהבירה איסלמאבאד לנמל התעופה נחסמה. מושל המחוז הנוכחי, זולפיקאר מגסי, אמר שהפיגוע הוא תוצאת כישלון כוחות המודיעין והביטחון המחוזיים: "פקידים ואנשי המוסדות האלה פוחדים (מהמחבלים). לכן הם אינם פועלים נגדם."

ההאזארים הם עם דובר פרסית, רובם שייכים לזרם השיעי באיסלאם. הריכוז הגדול שלהם חי במרכז אפגניסטן, כ-550 אלף האזארים חיים בפקיסטן וכמיליון חיים באיראן.

 [related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן