Skip to content

אינטל תשקיע מיליוני שקלים בקידום החינוך המדעי

לצד פיתוחים טכנולוגיים עדכניים, חברת אינטל בישראל, בשיתוף עם משרד החינוך, מקדמת את החינוך המדעי-טכנולוגי - גם כתרומה לקהילה אך בעיקר כדי למצוא פתרון לטווח רחוק לבעיית המחסור במהנדסים מיומנים. החברה גייסה 760 עובדים חדשים בשנה שחלפה והיא עובדת כיום עם כאלף ספקים ישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה השבוע הדגיש מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, את תרומתה של אינטל לחינוך המדעי-טכנולוגי במטרה לקדם את התחום ולסייע בהכשרת הדור הבא של המהנדסים בישראל. אדן אף אישר, כי החברה תמשיך ותשקיע בשלוש השנים הקרובות מיליוני שקלים במטרה להעלות את שיעור בוגרי התיכון הזכאים לתעודת בגרות מדעית טכנולוגית  מ-6% ל-14%.

במסגרת "אנחנו המחר", פרויקט שיזמה אינטל בשיתוף משרד החינוך, מקיימת החברה הרצאות של מהנדסים בבתי הספר ברחבי הארץ ועורכת סיורים לתלמידים במפעליה. הורי התלמידים מקבלים מענה לכל שאלותיהם ויכולים להתרשם בעצמם מהעולם הטכנולוגי. מטרתה של היוזמה, שהחלה בשנת הלימודים הנוכחית (2012-2013) ומקיפה בשלב זה כ-3,500 תלמידים מאזור חיפה והדרום, היא למצוא פתרון לטווח רחוק לבעיית המחסור במהנדסים. לדעת אינטל, זוהי בעיה שיש לתת עליה את הדעת כבר בשלב בית הספר התיכון. בשנת הלימודים הקרובה ירחיבו אינטל ומשרד החינוך את הפרויקט ל-200 בתי ספר בארץ וינסו לגייס חברות היי-טק נוספות.

מולי אדן, נשיא אינטל ישראל במסיבת העיתונאים. צילום: רפי מיכאלי
מולי אדן, נשיא אינטל ישראל. מסיבת העיתונאים של חברת אינטל לסיכום 2012 (צילום: רפי מיכאלי)

יוזמה זו של אינטל מצטרפת לפרויקטים אחרים של החברה בתחום החינוך, כדוגמת פרויקט "פרחי צילום" שהתקיים בשנה שעברה. מתנדבים מקרב עובדי מפעל אינטל בקרית גת נפגשו עם ילדים בגיל בר-מצווה מפנימיית נווה חנה שבעיר והעבירו להם קורס בצילום יצירתי להעצמה אישית. בסיום הפרויקט הוצגה תערוכת צילומי הילדים במפעל אינטל בקרית גת.

אינטל, העוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מיקרו מעבדים ומוצרי רשת ותקשורת, מעסיקה בעולם כ-95,000 עובדים. לחברה בישראל שני מפעלי ייצור וארבעה מרכזי פיתוח. המפעל החדש של החברה בקריית גת, Fab 28, דורג בשנת 2012 בין המפעלים הטובים ביותר של אינטל בעולם.

כפי שמסר אדן במהלך מסיבת העיתונאים, בשנת 2012 הגדילה אינטל את הייצוא מישראל מ- 2.4 מיליארד דולר ל- 4.6 מיליארד דולר, שהם 20% מכלל ייצוא ההיי-טק מישראל. החברה גייסה 760 עובדים חדשים בשנה שחלפה והיא עובדת כיום עם כ-1000 ספקים ישראלים.

Intel Inside. צילום: רפי מיכאלי
Intel Inside. תצוגת הניידים (צילום: רפי מיכאלי)

רוני פרידמן, סגן נשיא ומנכ"ל פיתוח באינטל העולמית, ומקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל העולמית ומנכ"לית אינטל ישראל, הציגו את הפיתוחים האחרונים של החברה. הפחתת צריכת החשמל לשבעה ואט בלבד מאפשרת ליצרניות המחשבים לייצר מחשבים דקים וקלים יותר – מחשבי Ultrabook. במהלך שנת 2012 עמדו מהנדסי החברה ביעדים והשיקו, יחד עם יצרניות המחשבים, טאבלטים מבוססי מערכת הפעלה Windows 8. בחודשים הקרובים תשיק החברה טלפונים ניידים חכמים ('סמראטפונים') חדשים שיכללו מעבד אינטל ומנוע גרפי.

אדן מציג את החידושים בעולם הסמארטפונים. מסיבת העיתונאים של חברת אינטל לסיכום 2012. צילום: רפי מיכאלי
אדן מציג את החידושים בעולם הסמארטפונים (צילום: רפי מיכאלי)

עוד פיתוח מעניין שהוצג במסיבת העיתונאים היה בתחום יכולות המחשוב התפיסתי. בעוד שרובנו עברנו לעולם כה טכנולוגי, בו הכל מתחדש במהירות הבזק מדי יום, ישנם אנשים רבים שעדיין מתקשים לבצע פעולות בסיסיות באמצעות העכבר והמקלדת ולכן מוותרים על השימוש בטכנולוגיה. אינטל ממשיכה לעדכן ולפתח חידושים טכנולוגיים בתחום המחשוב התפיסתי, כמו זיהוי קולי, זיהוי באמצעות הנעת ידיים ועוד. אלו בשורות מעודדות למתקשים בהפעלה בסיסית של המחשב או למוגבלים מבחינה מוטורית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן