Skip to content

שופרסל הרוויחה 200 מיליון שקל

התוצאות השנתיות של החברה מצביעות על הכנסות של כ- 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. החברה תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל. תחלק כ-6% מהרווח התפעולי שלה כמענק לעובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התוצאות השנתיות של החברה מצביעות על הכנסות של כ-11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. החברה תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל. תחלק כ-6% מהרווח התפעולי שלה כמענק לעובדים

שופרסל פרסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי ואת התוצאות השנתיות לשנת 2012. על פי הדיווח היה ברבעון הרביעי של 2012 גידול במכירות של 1.3% וגידול ברווח התפעולי מפעילות שוטפת של 25%. התוצאות השנתיות של החברה מצביעות על הכנסות של כ- 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011 ועל רווח נקי של 200 מיליון ששקל. החברה תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל.

תוצאות עיקריות ברבעון הרביעי

ברבעון הרביעי של 2012 הסתכמו הכנסות שופרסל ב-2.82 מיליארד שקל. בהשוואה ל- 2.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2011. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-96 מיליון שקל, המהווה 3.4% ממחזור המכירות וגידול של כ-25% מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-56 מיליון שקל והוא מהווה כ-2% ממחזור המכירות. ה- EBITDA לרבעון מסתכמת ב-172 מיליון שקל, גידול של כ- 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

תוצאות עיקריות ב-2012

הכנסות החברה הסתכמו בכ- 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. הרווח התפעולי השוטף הסתכם ב-361 מיליון שקל והוא מהווה 3.1% מהמחזור. הרווח הנקי הסתכם ב-2012 ב-200 מיליון שקל והוא מהווה כ- 1.7% ממחזור המכירות. ה- EBITDA לשנת 2012 מסתכמת ב-629 מיליון שקל והיא מהווה כ-5.4% ממחזור המכירות.

מובילה בדיסקאונט

רפי ביסקר. למכור במחירים נמוכים ובכמות גדולה יותר. צילום: יונתן בלום
רפי ביסקר. למכור במחירים נמוכים ובכמות גדולה יותר. צילום: יונתן בלום

"עבור שופרסל זאת הייתה שנה של חיזוק וביסוס מעמדה המוביל בתחום הדיסקאונט (מכירת סחורה רגילה במחירים נמוכים יותר ובכמות גדולה יותר), ובמקביל ביצוע רה ארגון ותהליכי התייעלות רוחביים. בזכות פעולות אלו מראה החברה מגמת שיפור עקבית ברווחיות התפעולית, אשר הגיעה ברבעון האחרון לשיעור של 3.4%. הקשבה לצרכי לקוחותינו, הוזלת הסל והעמקת פעילותינו בתחום הדיסקאונט, ימשיכו להיות בראש מעייניה של שופרסל", אמר היום רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל.

לדבריו, בשופרסל מתקדמים ביישום מהלכים אסטרטגיים של שדרוג שרשרת האספקה תוך הקמת מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) חדש וריכוז הנדל"ן בחברה בת נפרדת בבעלות מלאה של שופרסל. "הגברת מכירות, המשך התייעלות וחיזוק והרחבת תשתיות אסטרטגיות ארוכות טווח מהוות בסיס להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות", הוא הדגיש.

ייצוב המכירות והתייעלות

איציק אברכהן. שינוי מגמה חיובי בסביבה עסקית משתנה (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן. שינוי מגמה חיובי בסביבה עסקית משתנה (צילום: סיוון פרג')

"בשנת 2012 הצלחנו לייצב את מכירות החברה ולשפר את הפעילות המסחרית וכן נקטנו צעדי התייעלות משמעותיים בסניפים ובמטה החברה. כל אלה יחד הביאו לשינוי מגמה חיובי ולעלייה ברמת הרווח התפעולי מכ- 75 מיליון שקל לרבעון, לכ-95 – 99 מיליון שקל לרבעון בשלושת הרבעונים האחרונים. שינוי המגמה בשלושת הרבעונים האחרונים, בהשוואה לשלושת הרבעונים שקדמו להם, מבטא את התמודדותה הנכונה של החברה בתחרות ובסביבה העסקית המשתנה ואת ביצוע ההתאמות הנדרשות תוך מתן מענה לצרכי הצרכן החדש", ציין איציק אברכהן, מנכ"ל החברה והוסיף, "אני שמח לבשר כי החברה, כמו בשנים קודמות, תחלק כ-6% מהרווח התפעולי שלה כמענק לעובדים, על פי ההסכם הקיבוצי, ורוצה להודות לכל העובדים והמנהלים על תרומתם הנכבדה להשגת התוצאות הטובות".

הקמת חברת בת לנכסי הנדל"ן

דירקטוריון שופרסל, לאחר שבחן כמה חלופות אפשריות לרה ארגון הנדל"ן, אישר להנהלת החברה לבצע במשך הרבעון הראשון של שנת 2013, רה ארגון, לפיו מרבית נכסי הנדל"ן של החברה, לרבות מניות חברות בנות המחזיקות במקרקעין, ירוכזו תחת חברה בת חדשה בבעלות מלאה של החברה ("חברת הנדל"ן החדשה"), ולרבות חוב שיש לייחס לאותם הנכסים ("הפיצול"). ייחוס החוב יהיה במישור היחסים הפנימי שבין החברה לחברת הנדל"ן החדשה בלבד, ולא יחול שינוי כלשהו בהתחייבויות החברה כלפי צדדים שלישיים.

נכון למועד פרסום הדוח, נכסי הנדל"ן ומניות חברות בנות הנבחנים להעברה לחברת הנדל"ן החדשה, כוללים עד כ-68 סניפים (45 סניפים בבעלות ישירה של החברה ו- 23 סניפים בבעלות חברות בנות אשר מניותיהן תועברנה לחברת הנדל"ן החדשה) בשווי הוגן של כ-1.7 מיליארד שקל הרשומים בספרים בעלות מופחתת של כ-1 מיליארד שקל, ונכסי נדל"ן להשקעה בשווי הוגן של עד כ-384 מיליון שקל (16 נכסים בבעלות ישירה של החברה ונכס אחד בבעלות חברה בת של החברה אשר מניותיה תועברנה לחברת הנדל"ן החדשה), וכן 5 סניפים בהקמה בעלות של כ-46 מיליון שקל, והכל לפני ייחוס מיסים.

הפיצול יבוצע כפיצול פטור ממס הכנסה וממס שבח, בהתאם להוראות חלק ה'2 לפקודת מס הכנסה וכפוף לתנאים הקבועים בו ובהסדר המס והוא מותנה, בקבלת הסדר מס מרשות המיסים בהקשר זה. כפוף להסדר המס כאמור, הפיצול יבוצע בתוקף מיום 1 באפריל 2013.

מטרת הרה-ארגון כאמור הינה מיקוד ניהולי, פיתוח והשבחת הנדל"ן כתחום עסקים נוסף בחברה, הצפת ערך לחברה ולבעלי מניותיה.

נכון למועד הדוח טרם גובשו כל פרטי הרה-ארגון, טרם נחתמו ההסכמים בין החברה ובין חברת הנדל"ן החדשה וכן טרם הוגשה הבקשה לרשות המיסים. אין ודאות כי הסכמים כאמור ייחתמו, או כי לא יחול שינוי בפרטים האמורים לעיל ביחס לרה-ארגון או כי המהלך יושלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן