Skip to content

סאנדור תפעיל הקיץ טיסות סדירות לזאגרב, מינסק, וילנה וליסבון

הטיסות לזאגרב יהיו בכל יום שלישי מ-5 במרץ, הטיסות למינסק יהיו בכל יום רביעי מ-5 ביוני, הטיסות לווילנה יהיו ביום שני מ-3 ביוני והטיסות לליסבון יהיו בכל יום שלישי מ-16 ליוני. במסגרת התוכנית האסטרטגית של אל על, יתכן שסאנדור תפעיל בעתיד טיסות מוזלות Low Cost
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת סאנדור מציעה הקיץ טיסות אל על סדירות לזאגרב, מינסק, וילנה וליסבון. זאת בנוסף לטיסות שכר לאמסטרדם, רומא, ורונה, מינכן, לובליאנה, מדריד ועוד יעדים שונים באירופה ובאגן ים התיכון. החברה מפעילה טיסות סדירות, עונתיות ומזדמנות, באמצעות מטוסים אותם היא חוכרת מאל על. בניגוד לאל על פטורה חברת סאן דור מהאיסור לטוס בשבתות ובמועדי ישראל.

אל על 737. סאנדור משולבת בתוכנית האסטרטגית של אל על לטיסות הקצרות
אל על 737. סאנדור משולבת בתוכנית האסטרטגית לטיסות הקצרות

הטיסות לזאגרב במטוסי אל על, יהיו בכל יום שלישי החל מ-5 במרץ, הטיסות למינסק יהיו בכל יום רביעי החל מ-5 ביוני, הטיסות לווילנה יהיו בכל יום שני החל מ-3 ביוני והטיסות לליסבון יהיו בכל יום שלישי, החל מ-16 ליוני.

עוד נמסר מסאנדור, כי היא משווקת טיסות לכל מטרה ואירוע ותעמיד לרשות המבקשים מטוס מיוחד למגוון יעדים לכל ימות השבוע.

סאנדור הייתה בעבר חברת תעופה ישראלית לטיסות שכר, בבעלותה המלאה של חברת אל על. ב- 2011 שללה רשות התעופה האזרחית (רת"א) את רישיון ההפעלה המבצעי שלה, בעקבות אי-עמידתה בתקנות הישראליות ובסטנדרטים בינלאומיים. בין השאר נטען אז, כי החברה פועלת ללא שלד ניהולי וביצועי מלא כנדרש מחברת תעופה וכי היא מתבססת לחלוטין על התשתיות של חברת האם אל על. בעקבות שלילת רישיונה החלה החברה לפעול כמשווקת טיסות עבור אל על תחת שם המותג סופרסטאר ותחת רישיון ההפעלה של אל על.

התוכנית האסטרטגית של אל על

אל על גיבשה באמצעות חברת שלדור, תוכנית אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, שבמסגרתה גובשו חלופות למודלים עסקיים עבור אל על לעשור הקרוב. עתה צפויה הנהלת החברה ליישם את תוכניות העבודה שהוכנו על בסיס החלופות האלה.

האסטרטגיה העתידית של החברה אמורה לבטא את יעדיה לשנים הבאות, תוך התאמה לשווקים העולמיים ולענף התעופה הבינלאומי המשתנה ללא הרף. השינוי הבולט ביותר שנוצר בענף היא הפרדה הברורה בין טיסות ארוכות טווח (Long Haul), לבין טיסות קצרות טווח (Short Haul). הפרדה שהתניעה חברות סדירות להפעיל טיסות קצרות ברמת שכר ואפילו ברמת טיסות מוזלות (Low cost), בעיקר כדי למזער הפסדים.

את יישום השינוי הזה ראינו באוקטובר 2012, כאשר חברות התעופה לופטהנזה ובריטיש אירווייס הפסיקו להפעיל מטוסים גדולים בקוויהן לישראל והמטוסים יוחלפו במטוסים קטנים יותר עם תצורה של טיסות פנים אירופיות. לעומת זאת, בטיסות ארכות הטווח ממשיכות שתי החברות להפעיל מטוסים גדולים עם מחלקות ברמת תצורה גבוהה יותר.

לופטהנזה עשתה אפילו צעד נוסף כאשר החליטה להעביר את כל פעילות הטיסות שלה באירופה לג'רמן ווינגס, החברה הבת שלה לטיסות מוזלות (Low Cost), למעט מינכן ופרנקפורט. כך שלקראת הקיץ, לאחר שיתקבלו האישורים מרשויות התעופה, תפעל חברת הבת הזאת גם בקווים לישראל מברלין ודיסלדורף.

בדיוק לאותה מסגרת של טיסות קצרות הטווח דנות החלופות של התוכנית האסטרטגית באל על ובין השאר גם על סאנדור. לכן, יתכן שסנדור תחזור להיות חברת תעופה עם רישיון הפעלה מלא (התוכנית לכך כבר קיימת), כדי לבצע טיסות שכר ואפילו טיסות Low Cost, או שהיא תמשיך לשווק את טיסות אל על לאירופה, שיתבצעו בעתיד באותה מתכונת של לופטהנזה ובריטיש איירווייס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן