Skip to content

גובש הסדר לפיצוי בעלי הבתים שנפגעו בשטפונות

ההסדר, בשווי כולל של 8 מיליון שקלים, גובש על ידי צוות בראשות מנכ״ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר. ההסדר מקנה סיוע בסך של עד 75,000 שקלים, למשפחה שבית המגורים שלה נפגע באופן משמעותי מנזקי השיטפונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד ראש הממשלה גיבש הסדר סיוע לתושבים ביישובים, שנפגעו משמעותית מהשיטפונות שפקדו את המדינה בין ה-6-10 בינואר.

ההסדר, בשווי כולל של 8 מיליון שקלים,  גובש על ידי צוות בראשות מנכ״ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר שכלל נציגים ממשרדי האוצר והפנים. ההסדר מקנה סיוע בסך של עד 75,000 ש״ח למשפחה שבית המגורים שלה נפגע באופן משמעותי מנזקי השיטפונות. כמו כן יינתן סיוע בסך של 5,000 ש״ח לבית אב אשר נאלץ לגור מחוץ לביתו למשך תקופה של לפחות חודש, בשל הנזקים שנגרמו לבית המגורים. הסיוע יינתן לתושבים ברשויות מקומיות שיוכרו כנפגעות השיטפונות.

רכב ששקע בהצפות (צילום: דוברות כיבוי אש)
רכב ששקע בהצפות (צילום: דוברות כיבוי אש)

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי ההסדר שגובש נותן מענה למדיניות החברתית של הממשלה לסייע בשיקום שגרת החיים בקרב קהילות שחוו פגיעה משמעותית בבתי מגורים, מצד אחד, ולתמרץ אנשים לנהוג באחריות ולבטח את ביתם, מצד שני.

הסיוע ניתן במדרגות בהתאם לשיעור הביטוח של הבתים. בעלי בתים שלא היו מבוטחים כלל יקבלו סיוע בשיעור של עד 70% מעלות מקובלת של שיקום מבנה; בעלי בתים שהיו מבוטחים באופן חלקי יקבלו סיוע נוסף בשיעור של עד 50% מהיקף הביטוח ויוכל לקבל עד 85% מעלות מקובלת של שיקום מבנה.

הסדר זה מתוסף לסיוע של 15 מיליון ש"ח שכבר הוקצה לרשויות המקומיות לצורך שיקום תשתיות.

1 Comment

  1. זיו, בת חפר.
    21 בפברואר 2013 @ 10:42

    לעג לאזרח.
    הבתים בבת חפר לא הוצפו עקב הגשמים, הבתים בבת חפר לא ניזוקו בגלל שנחל שכם עלה על גדותיו, מאות בתים ומשפחות נפגעו לא בגלל תכנון לקוי של הישוב.
    חשוב שהעובדות יאמרו:
    בת חפר הוצפה במעין גל צונמי עקב גדר ההפרדה שקרסה ובאחת כמות מים אדירה חדרה לישוב וסחפה והציפה כל מה שהיה בדרכה. מאות בתים נפגעו, תשתיות ורכוש רב.

    הגדר קרסה עקב סתימות בניקוז במעבר הגדר/ חומת ההפרדה על נחל שכם. מים שהיו אמורים לעבור בנחל נחסמו בגדר ויצרו מעין אגם/ בריכה על דפנות החומה. החומה בפועל הפכה לסכר למרות שלא תוכננה הנדסית לעמוד בעומסים האופקיים של המים.

    פתחי הניקוז היו סתומים עוד לפני הסערה- המועצה התריעה בפני משרד הבטחון על המצב ועל כך שבסערה הקרובה עלול לקרות אסון. המכתב פורסם וגלוי לכל. ללא התייחסות.

    הגדר/ חומה באחריות הבלעדית של משרד הביטחון. אין רשות לאף אדם או רשות להתקרב או לטפל בחומה.

    החומה קרסה בשעות הערב כשבחוץ גשמים רבים. מזל גדול. כפי שניתן להבין קריסת החומה יכלה להתרחש גם בשעה אחרת ובמזג אוויר שונה, כמות המים שהגיעה ממורדות השומרון היא שהכריעה את החומה ולא הגשם המקומי באזור בת חפר. בתסריט אחר החומה הייתה יכולה להפרץ כשתושבים וילדים ברחובות ומי שמכיר את הישוב יודע שרבים הילדים המשחקים בחוץ. היינו קרובים מאוד לאסון עם מחיר כבד בנפש ולא רק ברכוש.
    ניצלנו במזל. רק מזל.

    חלק מהבתים ניזוקו קשות, פגיעה ביסודות הבית, חשמל, ביוב, שפכים ובוץ חדרו לכל פינה. רכוש רב יקר ערך וריגשי נעלם באחת.
    רבים מהתושבים עדיין לא חזרו לביתם ותהליך השיקום הפיזי והרגשי ארוך.

    כשמכירים את העובדות, מי צריך לשאת באחריות?

    לצאת בהכרזות על עזרה לפי המדיניות החברתית של הממשלה..

    כמה ציניות ולעג וחוסר לקיחת אחריות.

    להתראות בבתי המשפט והצדק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן