Skip to content

במאי "חמש מצלמות שבורות" עוכב בדרך לטקס האוסקר

ארוכה הדרך לאוסקר: הבמאי הפלסטיני עימאד בורנאט, שהיה בדרכו לטקס האוסקר שיתקיים ביום ראשון בלילה, עוכב היום בנמל התעופה של לוס-אנג'לס - ושוחרר לאחר התערבות חברו, הבמאי האמריקני הנודע מייקל מור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"ההזמנה אינה תקינה". בורנאט
"ההזמנה אינה תקינה". בורנאט

הבמאי הפלסטיני עימאד בורנאט עוכב היום בנמל התעופה של לוס-אנג'לס LAX, כיוון שלא הציג "הזמנה נכונה" לטקס האוסקר, שיתקיים ביום ראשון בלילה. פקידי ההגירה של נמל התעופה LAX בלוס-אנג'לס, איימו, לכאורה, לשלוח את הבמאי בורנאט, ומשפחתו – "חזרה לפלשתינה". כך דיווח בטוויטר הבמאי הדוקומנטרי האמריקני הנודע, מייקל מור.

מור נחלץ לעזרתו של חברו והפעיל קשרים מול עורכי הדין של האקדמיה האמריקנית לקולנוע. "תן לשוטרים את מספר הטלפון שלי ואמור להם את שמי מספר פעמים", אמר לבורנאט. לבסוף פירסם מייקל מור בטוויטר: "לאחר כמחצית השעה הם שחררו את בורנאט ומשפחתו, ואמרו לו שהוא יכול להישאר באל. איי. במהלך השבוע ולהגיע לטקס האוסקר. ברוכים הבאים לאמריקה".

"חמש מצלמות שבורות" מועמד יחד עם "שומרי הסף" הישראלי ועוד שלושה סרטים מהעולם לפרס האוסקר על "הסרט הדוקומטרי הטוב ביותר", ובורנאט הוא בין המוזמנים לטקס.

"חמש מצלמות שבורות" מתעד את חמשת השנים הראשונות להולדת בנו של בורנאט, וברקע ניסיון הישרדות של הכפר בילעין מול כוחות הביטחון של צה"ל. חמש מהמצלמות של בוראט נשברו בזמן העימותים, בעוד הוא מתעד את משפחתו וחבריו לאורך התקופה. הסרט גם זכה בפרס הבמאי בפסטיבל סנדאנס שנערך השנה.

הגירסה המקוצרת לטלוויזיה של "חמש מצלמות שבורות" תשודר ביום חמישי בערב בערוץ 2.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן