Skip to content

ניגריה חשפה תא טרור נגד מוסדות ישראליים ואמריקניים

משטרת ניגריה מסרה אמש כי עצרה חברי תא טרור הממומן ומופעל על ידי החזבאללה ואיראן, שנועד לאסוף מידע על מוסדות ישראליים ואמריקניים במטרה לבצע פיגוע. בקפריסין החל משפטו של מחבל שפעל בתא טרור מטעם הארגון. באיחוד האירופי עדיין מתחבטים אם להכריז על החזבאללה כארגון טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לאגוס, ניגריה (צילום: Ulf Ryttgens, ויקימדיה)
פעלו בהנחיית מפעילים איראניים. לאגוס, ניגריה (צילום: Ulf Ryttgens, ויקימדיה)

על רקע הדיונים באיחוד האירופי, האם להכריז על חזבאללה כארגון טרור, חשפו שירותי הביטחון בניגריה תא טרור שנועד לאסוף מידע על יעדים במדינה שבהם מבקרים ישראלים ואמריקנים, ככל הנראה כדי להוציא בהם לפועל פיגועים בעתיד. דוברת משטרת ניגריה מסרה אמש (רביעי) כי עצרה שלושה טרוריסטים, החשודים באיסוף מידע, שפעלו על פי הנחיות של "מפעילים איראנים". הם אספו בין היתר מידע על מרכז התרבות הישראלי בלאגוס וכן על מרכז תרבות אמריקני במדינה. 

עוד פורסם כי בראש החוליה עמד אדם בשם עבדאללה מוסטפה ברנדה, בן 50. לפי הדיווח, ברנדה ביקר באיראן פעמיים, ב-2006 וב-2011. הוא עבר ברפובליקה האסלאמית אימונים בנשק, וגם קיבל 30 אלף דולר למימון פעולות התא. בין היתר, עסקו אנשי הארגון בצילום ואיסוף מידע על היעדים הישראליים והאמריקניים. 

הפיגוע בבורגס. בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. (צילום: גטי אימג'ס)
הפיגוע בבורגס (צילום: גטי אימג'ס)

עדויות אלו מצטרפות למידע שפורסם במגפון, לפיו שירותי הביטחון בבחריין האשימו השבוע את איראן, משמרות המהפכה האיראניים ואת החזבאללה הלבנוני, בארגון תאי טרור בעולם ועל כך ששלושת הגופים הללו מאמנים פעילי טרור לעקוב אחרי אנשים, אישים פוליטיים ויעדים. כמו כן הם מתאמנים בשיטות רישום בקודים ודרכי עבודה עם חומרי נפץ פלסטיים – במיוחד עם C4, חומר נפץ פלסטי אמריקני.

החודש הודיעו שלטונות בולגריה שחשפו את הקשר של החזבאללה למתקפת הטרור על אוטובוס התיירים הישראלים בבורגס בשנה שעברה ואתמול (רביעי) העיד בבית המשפט בקפריסין, המחבל הלבנוני-שבדי, חוסאם טאלב יעקוב, שנעצר ביולי שעבר בעיר לימסול שבאי. לפי עדותו, הודה טאלב כי שימש כפעיל בארגון חזבאללה מאז 2007, ופעל על פי הנחיות מפעילו, שכינויו היה איימן. בין השאר, נתבקש יעקוב לאסוף מידע על אוטובוסים המסיעים תיירים שמגיעים לאי. מעדותו עולה, כי קודם לכן הוטלו עליו משימות עיקוב גם בצרפת ובמדינות נוספות באירופה.

על פי ה"ניו יורק טיימס", שדיווח על המשפט, יעקוב תיאר בעדותו כיצד נלקח ברכב מסחרי על מנת לפגוש את אימאן, מפעילו, וכיצד השתמש בשפת קוד כדי לאשר את זהותו. "מעולם לא ראיתי את פניו של איימאן. הוא תמיד כיסה אותן", אמר יעקוב. בעדותו טען הנאשם, כי לא לקח חלק בניסיון לפגוע בתיירים ישראלים בקפריסין, כפי שמאשימה אותו התביעה. "אפילו אם היו מבקשים ממני להשתתף בפיגוע טרור, הייתי מסרב. לא הייתי יכול לעשות דבר כזה. אימנו אותי רק להגן על לבנון", אמר יעקוב.

למרות כל האינפורמציה, באיחוד האירופאי עדיין מתלבטים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן