Skip to content

יקבי כרמל נמכר לקבוצת המשקיעים "קדמה"

האסיפה הכללית של בעלי המניות של יקבי כרמל אישרה את עסקת הכורמים עם קבוצת המשקיעים "קדמה", בשליטת בנימין יסלזון • שווי היקב לצורך העסקה - כ-130 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי המניות של יקבי כרמל אישרו אמש (רביעי) את מכירת מרבית מניות היקב לקבוצת המשקיעים "קדמה", בשליטת בנימין יסלזון.

יקב כרמל בזכרון יעקב (צילום: RickP, ויקימדיה)
יקב כרמל בזכרון יעקב (צילום: RickP, ויקימדיה)

"קדמה" תרכוש בין 50.1% ל-66% ממניות החברה ותהפוך לבעלת השליטה. כפי שפורסם במגפון, בחודש אוקטובר 2012, אגודת הכורמים מוכרת כ-35% ממניות היקב, הסוכנות היהודית מוכרת כ-12.5% ממניות היקב בבעלותה, ועד כ-52.5% מן המניות בבעלות כורמים, תמכרנה על ידי אלו המעונינים לממש חלק או לבצע "אקזיט" מן היקב.

על-פי הערכות, מחזור היקב עומד על כ-220 מיליון שקל בשנה, ושווי היקב לצורך העסקה – כ-130 מיליון שקל. החברה מחזיקה ביקבים בראשון לציון ובזכרון יעקב, וכן ביקב הבוטיק יתיר. בסך הכל, מייצרים יקבי כרמל ויתיר כ-15 מיליון בקבוקים בשנה.

הרוכש המרכזי, בנימין יסלזון, בן 60, הינו איש הון חרדי אשר ירש מאביו, שהלך לעולמו לפני 20 שנה, כמיליארד דולר. הונו הפרטי מוגדר במאות מיליוני דולר. בין השותפים הנוספים בקבוצת "קדמה" גם ג'יי שוטנשטיין – מבעלי "אמריקל איגל", וכן פייר בסנינו – מבעלי רשת המעדניות "פושון" בפאריז, המשמש גם כראש הקהילה היהודית של צרפת.

לפני כחודש, ב-24 בינואר, פורסם במגפון כי ישראל איבצן, מנכ"ל יקבי כרמל, נפטר והובא למנוחות, שימש גם כתומך המרכזי במהלך המכירה. אמש, כאמור, אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות לאמץ את ההמלצה, והעיסקה מול קבוצת "קדמה" אושרה.

טרם ידוע, כיצד שינוי הבעלים של היקב הגדול והמשפיע בארץ ישנה גם את אופי שוק היינות של ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן