Skip to content

הדויטשה בורס סוגרת שנה עם הפסדים

ההכנסות של מפעילת הבורסה בפרנקפורט צנחו ב-9%, בעקבות המיתון הכלכלי המתמשך • זו שנה נוספת ברצף בה הדויטשה בורס רושמת הפסדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבורסה לניירות ערך של גרמניה היושבת בפרנקפורט, הדויטשה בורס, פירסמה השבוע דו"חות כספיים לרבעון הרביעי של שנת 2012. במהלך השנה החולפת, ההכנסות הנקיות צנחו ב-9% לכדי 1,932.3 מיליון אירו (כ-2,574.5 מיליון דולר), בהשוואה ל-2,121.4 מיליון אירו (כ-2,839.7 מיליון דולר) בשנת 2011.

חדר העיסקאות של הדויטשה בורס בפרנקפורט (מקור: Dontworry, ויקימדיה)
חדר העיסקאות של הדויטשה בורס בפרנקפורט (מקור: Dontworry, ויקימדיה)

הדויטשה בורס מסבירה את הירידה בהכנסות הנקיות, בעקבות אווירת שוק מאתגרת, וכנראה הכוונה לתהפוכות הכלכליות שהתרחשו באירופה בשנה החולפת. בעקבות שערי ריביות נמוכים, ההכנסות הנקיות מריבית מהסקטור הבנקאי ירדו ב-30% לכ-52 מיליון אירו (69.6 מיליון דולר), בהשוואה לשנת 2011.

הדויטשה בורס רשמה רווח שלילי של 132.7 מיליון אירו (177.6- מיליון דולר), ירידה משמעותית מרווח שלילי של 4.3 מיליון אירו (5.8- מיליון דולר) בשנת 2011. הצניחה ברווח מוסברת בהסכם של הבורסה הגרמנית עם SIX Group AG, חברה המספקת שירותי מסחר ומידע לבורסה לניירות ערך של שוויץ וגופים בינלאומים, ברכישת כל המניות של Eurex Zurich AG, שוק לחוזים עתידים ואופציות הגדול ביותר באירופה.

בנאום שנשא מנכ"ל הדויטשה בורס, רטו פרנסיאוני, אמר כי: “שנת 2012 הייתה שנה נוספת שבה הסקטור הפיננסי ברחבי העולם, כולל אותנו, נזקק לכל הכוחות והאנרגיות. הלקוחות החשובים שלנו, הבנקים, מתמודדים עם אתגרים גדולים בהינתן תנאים רגולטורים ומאקרו-כלכליים לא ודאיים. לעובדה זו ישנה השפעה, הן חיובית והן שלילית, על פעילות המסחר. בנוסף לעבודה הקשה שזה מצריך מאיתנו להתמודד עם כל השינויים הללו, זה מציג בפנינו הזדמנויות רבות, שאותן מימשנו ונמשיך לממש בעתיד".

עוד אמר פרנסיאוני כי: “הדויטשה בורס יצרה פתרונות רבים לבנקים וחברות בכלכלה הריאלית במהירות רבה. אותם בנקים וחברות יכולים להשתמש בפתרונות הללו כדי להתמודד עם השינויים הנוצרים בעקבות המשברים הכלכליים והפיננסים וליהנות מהם בטווח הבינוני. הקבוצה הצליחה להרחיב את עמדתה בשווקים צומחים. היא הצליחה לייצר ולמצב מוצרים פיננסים רבים והצלחנו להכין את עצמנו בזמנים טובים לתהפוכות שהתחוללו בשווקים. הכנה מוקדמת היא חלק מהמסורת שלנו עכשיו".

הדויטשה בורס היא אחד משווקי המניות וניירות הערך הגדולים בעולם, ונכון לשנת 2010, כ-765 חברות רשומות בבורסה זו, בשווי שוק כולל של 1.4 טריליון אירו (1.87 טריליון דולר). בשנת 2001, ניסתה הדויטשה בורס להתמזג עם הבורסה לניירות ערך בלונדון, אך לבסוף נכשלה. שנים ספורות לאחר מכן, ניסתה להתמזג עם ה-Euronext, בורסה לניירות ערך הממוקמת באמסטרדם שבהולנד, אך הפסידה בקרב לבורסה לניירות ערך של ניו יורק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן