Skip to content

פרס לאירופה: "להכניס את חזבאללה לרשימת ארגוני הטרור"

"לאחר שהוכח כי חזבאללה ביצע את פיגוע הטרור בבולגריה על אדמת אירופה, והיום עולות עדויות נוספות על פעילותו של הארגון ושולחיו האיראנים ברחבי העולם, בקפריסין וניגריה, הגיעה השעה שכל מדינות העולם, ובעיקר האיחוד האירופי, יכניסו את הארגון לרשימת ארגוני הטרור", אומר הנשיא בטקס לזכרו של טרומפלדור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הגיעה השעה שכל מדינות העולם, ובעיקר האיחוד האירופי, יכניסו את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. זה הזמן לקרוא לחיזבאללה בשמו- ארגון טרור רצחני!"

כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס האזכרה הממלכתי לזכר יוסף טרומפלדור, בתל-חי, על גבול הלבנון.

"לבנון צריכה להחליט לאן פניה – לאש או לשלום". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"לבנון צריכה להחליט לאן פניה – לאש או לשלום". שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא היה הנואם המרכזי הבוקר, בטקס האזכרה הממלכתי, לזכר יוסף טרומפלדור על אנדרטת האריה השואג בתל-חי, לציון 93 שנים לנפילתו. "במרחק קטן מכאן מתרחשת עכשיו טרגדיה נוראה", אמר הנשיא. "בסוריה הנשיא שלה יורה בבני עמו, בילדי ארצו. סמוך אלינו, בלבנון, נסראללה, העוטה גלימה דתית, דוחף את לבנון למלחמת דמים למרות שאין לה אויב. הגיעה העת לקרוא לחזבאללה בשמו – ארגון טרור רצחני!

"ארצות הברית ומדינות נוספות כבר הכניסו את חזבאללה לרשימות ארגוני הטרור. עכשיו, לאחר שהוכח כי חיזבאללה ביצע את פיגוע הטרור בבולגריה על אדמת אירופה ורצח אזרחים חפים מפשע, והיום עולות עדויות נוספות על פעילותו של הארגון ושולחיו האיראנים ברחבי העולם, כמו גם בקפריסין וניגריה, הגיעה השעה שכל מדינות העולם – ובעיקר האיחוד האירופי – יכניסו את החזבאללה לרשימת ארגוני הטרור", אמר נשיא המדינה. "החרבות של חזבאללה מאיימות על שלומה של לבנון יותר מאשר על ביטחונה של ישראל. נסראללה במעשיו ובפשעיו מכתים את שמה של לבנון כולה. לבנון צריכה להחליט לאן פניה – לאש או לשלום. באש הם יישאו במחיר השריפה שהציתו, בשלום לבנון תוכל לחזור לעצמה כארץ רב תרבותית.

(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
"החרבות של חזבאללה מאיימות על שלומה של לבנון יותר מאשר על ביטחונה של ישראל" (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

"אנחנו מושיטים יד לשלום לארץ הארז ומצטערים שנסראללה משליך שלהבת בארז הלבנון", אמר הנשיא פרס. "במדינות אחרות במזרח התיכון מתחוללות סערות –  בעירק, בתימן, בלוב משתוללות מלחמות אחים ובארצות אחרות האלימות גוברת. מצבים אלה, דבר אין להם עם ישראל. אלה שריפות שהוצתו מבפנים. ישראל הייתה ותיוותר ארץ שוחרת שלום, ארץ של כיבוי אש ולא של ליבוי אש. אנו מצטערים על הסבל האיום שנפל בגורלם של מיליוני אזרחים חפים מפשע, הם היו לקורבנות, לפליטים, לחסרי בית ורעבים  ללחם ואנו מוכנים להושיט יד הומניטארית אם נתבקש. עם זאת ישראל חייבת לפקוח עין על זליגת נשק מסוריה ללבנון.  משלוחי נשק מאיראן מעלים את הלהבות במלחמות האזרחים, מעמיקים את הקטסטרופה בסוריה ומעצימים את החזבאללה, המחרחרת מלחמה.

"אין דבר חכם יותר ליחיד ולעם משלום", אמר הנשיא. "אין דבר טוב יותר למזרח התיכון משלום אזורי. הטרור נגד ישראל לא השיג את מטרותיו – נהפוך הוא: הוא פגע במפעיליו. מולנו עדיין ניצבות סכנות רבות. אנו נתגבר עליהן בעתיד כפי שהתגברנו עליהן בעבר".

בסוף דבריו, התייחס הנשיא לשגשוג בגליל העליון ואמר: "החיים החדשים שהתהוו כאן בגליל הם עדות רוטטת למורשת מגיני תל חי ולחזון החברתי שנשאו בליבם. בלב כל ישראלי פועמת אמירתו הבלתי נשכחת של טרומפלדור: "טוב למות בעד ארצנו" שצדה האחר אומר: "טוב לחיות בארצנו. ארץ של חיים ערכיים, ארץ של עתיד איכותי".

מוקדם יותר ביקר הנשיא במושבה הגלילית יסוד המעלה ונפגש עם דור ותיקי המושבה, ועם ילדי המקום שהמתינו לו מחופשים לקראת חג הפורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן