Skip to content

אלוף גיא צור מונה למפקד זרוע היבשה של צה"ל

אתמול הוענקו לתא"ל צור דרגות האלוף והוא מונה רשמית לתפקיד. מפקד הזרוע היוצא, אלוף סמי תורג'מן, יפקד על פיקוד הדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל גיא צור, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, הועלה אתמול (חמישי) לדרגת אלוף והתמנה למפקד זרוע היבשה של צה"ל. צור יחליף את המפקד היוצא, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אשר יתמנה לתפקיד מפקד פיקוד הדרום במקומו של מפקד הפיקוד היוצא.

בטקס חגיגי, שנערך בקריה במחנה "רבין" בתל אביב, נכחו שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ וחברי פורום המטה הכללי של צה"ל. אלוף תורג'מן בירך את צור ואמר: "אני מעביר צבא יבשה חזק, נחוש ומוכן לאתגרים הקרובים וחזון לעתיד, אך בעיקר אני משאיר אנשים שיידעו להפוך חזון למציאות".

טקס החילופים בקריה (צילום: דובר צה"ל)
טקס המינויים בקריה (צילום: דובר צה"ל)

ברק לא חסך מחמאות מהאלוף הטרי ואמר כי "יצא לי להכיר את סמי כשהגעתי לאגף המבצעים. ראיתי אותו אחר כך באוגדה, עם יכולת שכלית מעמיקה וחודרת, עם הקשבה ועקשנות על הביצוע וקביעת סטנדרטים גבוהים, ועכשיו בזרוע היבשה". על עבודתו מול צור בתקופה האחרונה אמר שר הביטחון: "אני מודה שנהניתי מאוד מהעבודה עם גיא צור".

צור (51), יליד גבעתיים, התגייס לצה"ל ב-1980 לחיל השריון. בחיל מילא שורת תפקידים עד לדרגת מג"ד. בשנת 94, שימש כקצין אג"ם בעוצבת "געש" ובאותה השנה יצא ללימודים בבית הספר המלכותי הבריטי לביטחון. ארבע שנים מאוחר יותר, ב-98', חזר לתפקיד מח"ט בשריון ובשנת 2003 הועלה לדרגת תא"ל ועבר לפקד כראש מטה פיקוד דרום.עד שנת 2007 שימש כמפקד אוגדת השריון "עוצבת הפלדה", וכמפקד המרכז לאימוני יבשה. משנת 2010 ועד עתה שימש כראש חטיבת התכנון באגף התכנון בצה"ל. צור בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ובעל תואר שני במנהל עסקים. נשוי בשנית ואב לשלושה ילדים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן