Skip to content

אין פריצת דרך במו"מ בין הליכוד ביתנו והבית היהודי

ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן רומז: "לא בטוח שהעבודה תדחה את ההצעה המונחת כבר בפניה ובטוח שלא תדחה הצעה לרוטציה בראשות הממשלה בשליש האחרון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם אחרי הפגישה שהייתה ביום שישי בין צוותי המו"מ, אין עדיין פריצת דרך בשיחות בין הליכוד ביתנו לבין הבית היהודי. השיחות יימשכו בשבוע הבא.

עיקר הדיון, שהתנהל לדברי משתתפיו ברוח טובה, במפגש בין שני צוותי המו"מ, עסק במתווה השוויון בנטל, שגיבש הפרופ' יוג'ין קנדל עבור הליכוד ביתנו. מולו הציגו אנשי הבית היהודי את המתווה שלהם – אך לא הושגה התקדמות ממשית לקראת הסכמה על מתווה משותף.

צוות המו"מ של הבית היהודי (צילום: דן בר דוב)
דרשו לפתוח את ההסכם עם לבני. צוות המו"מ של הבית היהודי במפגש קודם (צילום: דן בר דוב)

צוות המו"מ של הבית היהודי דרש הסברים על הסעיף בהסכם הקואליציוני בין הליכוד ביתנו לתנועה של ציפי לבני, על הפקדת ניהול המו"מ עם הפלסטינים, בידיה של לבני. אנשי "הבית היהודי" שבו וחזרו על הדרישה לפחות מחדש את ההסכם עם לבני ולהוציא מידיה את ניהול המשא ומתן עם הפלסטינים. חברי צוות המו"מ של הבית היהודי דרשו עוד לחייב את מוסדות החינוך החרדיים בלימודי ליבה.

ראש צוות המו"מ של הבית היהודי, חבר הכנסת אורי אריאל, אמר בתום הפגישה: "התעכבנו בנושא הנשיאה בנטל, על קווי היסוד ועל המשא ומתן המדיני – ונמשיך בשבוע הבא".

לאחר הפגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד ביתנו והבית היהודי, נפגשו אנשי הליכוד ביתנו עם צוות המו"מ של ש"ס, אולם בגלל קוצר הזמן עד לכניסת השבת הפגישה הייתה קצרה ונקבעה פגישה נוספת ליום שלישי הקרוב.

ובינתיים, חבר הכנסת לשעבר, כרמל שאמה הכהן, רמז כי יתכן שנתניהו יציע לשלי יחימוביץ' רוטציה בשליש האחרון של הקדנציה. שאמה הכהן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "האמירה הכי חזקה של העם בבחירות הייתה יש עתיד ויאיר לפיד, ולכן כל ממשלה בלעדיהם היא לא ממשלה אופטימלית. יחד עם זאת אסור ללפיד ולבנט להתנהל תחת התחושה שאין מוצא ואין ממשלה בלעדיהם.

"לא בטוח שהעבודה תדחה את ההצעה המונחת כבר בפניה ובטוח שלא תדחה הצעה לרוטציה בראשות הממשלה בשליש האחרון", כתב כרמל שאמה הכהן. "בכל מקרה עם ישראל יגבה מחיר כבד ממי שיזוהה כסיבה לבחירות חוזרות או להכשלת הקמת ממשלה מסיבות לא ענייניות או לא סבירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן