Skip to content

עימותים קשים בין מתנחלי אש קודש לתושבי קוסרא

גרסאות סותרות לסיבות לעימות. מתנחלי אש קודש טוענים כי מאות פלסטינים עלו על גדרות הכרמים בעת תפילת השבת. "אחרי צאת השבת", כך נמסר, "נעביר סרטי וידאו שהאמת נראית בהם בבירור". תושבי קוסרא טוענים שהותקפו ומדווחים על שני פצועי ירי מאש חיה בידי המתנחלים. מקור בצה"ל מאשר כי ככל הנראה נורתה אש חיה על-ידי מתנחלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז שעות הצהריים (שבת) התעמתו כ-25 מתנחלים, תושבי אש קודש, עם כ-200 תושבי הכפר קוסרא מדרום לשכם בשומרון. כוחות צה"ל ומג"ב שהוזעקו לאירוע נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות, רימוני הלם, גז מדמיע וכדורי גומי. בצה"ל לא ירו באש חיה. לקראת שש בערב שכחו המהומות.

אנשי קוסרא מיידים אבנים (צילום: סוכנות תצפית)
אנשי קוסרא מיידים אבנים (צילום: סוכנות תצפית)

הפלסטינים דיווחו בתחילה על שני פלסטינים פצועים בינוני ואחד פצוע קל מירי אש חיה מצד המתנחלים. הפצועים הם חלימי עבדול עזיזי שנפצע מכדור שפגע בבטנו וחלאד נאפד שנורה ברגלו. שניהם פונו לבית חולים רפידיא בשכם. מאוחר יותר מסרו הפלסטינים על נער נוסף שנפגע בעינו מכדור גומי שנורה על ידי צה"ל ופונה גם הוא לבית החולים בשכם. הפלסטינים מדווחים על פצועים נוספים משאיפת גז.

המתנחלים דיווחו על כעשרה פצועים קל, בעיקר כתוצאה ממכות יבשות. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. בצה"ל בודקים דיווח שלפיו במהלך האירועים נפצעו פלסטינים מאש שירה מתנחל. אהרון, דובר אש הקודש, אמר כי זו לא הפעם הראשונה בה מותקף היישוב ולאחר מכן תושבי אש קודש מוצגים כתוקפים.

מתנחלים בכפר קוסרא (צילום: סוכנות מען הפלסטינית)
מתנחלים בכפר קוסרא (צילום: סוכנות מען )

האירועים החלו לקראת הצהריים. כוחות צבא הגיעו למקום והרחיקו את המתנחלים ולאחר מכן החלו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לפיזור המהומה.

הגרסאות של הצדדים סותרות: תושבי הכפר טוענים שאנשי שילה ואש קודש התקרבו לפאתי הכפר, תקפו את יושביו והסבו לו נזק. רק אז, לטענתם, הם החלו להשיב ביידוי אבנים.

סוכנות הידיעות הישראלית "תצפית" מסרה: "בזמן ארוחת השבת מאות ערבים הגיעו לשטחי היישוב אש קודש והחלו להרס את הגדרות של הכרמים. תושבי היישוב הגיעו למקום במטרה להגן על הרכוש והיישוב. ברגע שהגיעו חטפו התושבים מטר של אבנים. כעשרה תושבים נפצעו מאבנים וטופלו במקום. למקום הגיע צוות לוחמים אשר ניסה להגן על התושבים. הצוות הותקף באבנים והגיב באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר שההתקפות גברו ולאחר שנגמרו האמצעים לפיזור הפגנות בשטח. החיילים אשר היו בסכנת חיים הגיבו בירי חי באוויר. כאשר גם זה לא עזר נסוגו החיילים לאחור עד להגעת כוחות צבא ומשטרה נוספים".

תושב היישוב אש קודש מסר לתצפית כי "החיילים והתושבים היו תחת סכנת חיים ממשית כאשר הם נרגמים ע"י מאות מיידי אבנים. החיילים שהגיעו ראשונים ניסו להדוף את הפורעים אך ללא הצלחה. כל האירוע התרחש בשטחי היישוב עצמם עד להגעת כוחות הצבא ותגבור החיילים במקום". "אחרי צאת השבת", כך מסרו אנשי אש קודש, "נעביר סרטי וידאו שהאמת נראית בהם בבירור".

מצה"ל נמסר בתגובה: "כי מדובר בעימותים מהצהריים בין כמאתיים פלסטינים לכ-25 מתנחלים, עם ידויי אבנים הדדיים. כוחות הביטחון במקום משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתפרעים".  עם זאת אשרו מקורות בצה"ל, שאכן יש מקום לטענת הפלסטינים בדבר הירי באש חיה לעברם.

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן