Skip to content

הטייקון ההודי הצטרף הצטרף למועדון שהקימו גייטס ובאפט

התרומה למערכת חינוכית שהקים: 2.3 מיליארד דולר. חברי המועדון מתחייבים לתרום לפחות מחצית מהונם לצדקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טייקון התוכנה ההודי עזים פרמג'י לא צריך יותר כסף בחיים. יש לו מספיק. אז הוא החליט לתרום חלק מההון העצום שלו למערכת חינוכית שהקים ושבה הוא תומך כבר שנים. סכום התרומה: 2.3 מיליארד דולר.

חבר במועדון. עזים פרמג'י (מקור: ויקימדיה)
חבר במועדון. עזים פרמג'י (מקור: ויקימדיה)

למעשה, זוהי התרומה המשמעותית השנייה של פרמג'י לצדקה, לאחר שכבר תרם ב-2010 סכום המתקרב אף הוא לשני מיליארד דולר. לאחרונה הצטרף פרמג'י למועדון "מחויבות הנתינה" שהוקם על ידי מייסד מייקרוסופט, ביל גיטס והמשקיע וורן באפט. המועדון מחייב את חבריו לתרום לפחות מחצית מהונם לצדקה ולמטרות חברתיות. "אלה ששפר מזלם והתעשרו צריכים לתרום באופן משמעותי כדי לנסות וליצור עולם טוב יותר עבור המיליונים שמזלם לא שפר עליהם", אמר פרמג'י כאשר הודיע על הצטרפותו למועדון.

על התרומה הודיע פרמג'י בשבת. חברת התוכנה שלו, ויפרו, תעביר מניות שהוא מחזיק בשווי 2.3 מיליארד דולר לקרן נאמנות ששולטת ב"קרן עזים פרמג'י", העוסקת בחינוך. המיליארדר, שירש מהוריו חברה העוסקת בייצור שמן לבישול והסב אותה לתאגיד שרותי מיקור החוץ הגדול ביותר בהודו, אמר כי הקרן תשתמש בכסף כדי להגדיל באופן משמעותי את פעילויותיה בתחום החינוך. הקרן עוסקת בשדרוג רמתם המקצועית של המורים במדינה ובהקמת בתי ספר באיכות גבוהה המהווים מודל לחיקוי עבור שאר המוסדות במערכת. לאחרונה אמר בכנס הפורום העולמי הכלכלי בדאבוס כי "חינוך הוא אולי הדבר המאפשר יותר מכל את חיי האדם והשוויון".

העיתון "ביזנס סטנדרד" דיווח כי הסכום שהעביר פרמג'י הוא הגדול ביותר שנתרם בהודו בעידן המודרני. האיש, שמשתדל ככל יכולתו לחמוק מחשיפה לתקשורת, נחשב לשלישי בעושרו בעולם, וברשימת עשירים העולם שפרסם המגזין "פורבס" נאמר כי הונו מסתכם ב-16 מיליארד דולר.

מועדון "מחוייבות הנתינה" קיבל מצטרף משמעותי נוסף גם בשבוע שעבר, בדמותו של המיליארדר האוסטרלי אנדרו פורסט. האיש הוא בעל נכסים והון המסתכמים לפחות בחמישה מיליארד דולר, כך שמשמעות ההצטרפות היא שבכוונת פורסט לתרום לפחות 2.5 מיליארד דולר למטרות צדקה. ואכן, פורסט כבר הודיע כי אין בכוונתו להוריש את הונו לילדיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן