Skip to content

מחאה ברוח פורים: "הצבענו ביבי – קיבלנו את ישי. שוב"

בינתיים מתהדקת הברית בין הבית היהודי, יש עתיד וקדימה - שגיבשו מתווה משותף שיוצג על ידן לליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הליכודניקים החדשים" לא מוותרים וממשיכים לקרוא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקים ממשלה בלי החרדים.

ברוח חג פורים הם פרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם את תמונתו של השר אלי ישי מאחורי מסיכת בנימין נתניהו, תחת הכותרת: "הצבענו ביבי, קיבלנו את ישי. שוב".

"ביבי תתעורר. העם דיבר". הליכודניקים החדשים.
"ביבי תתעורר. העם דיבר". הליכודניקים החדשים

מתחת לתמונה הם פרסמו את הכיתוב הבא: "שותפים טבעיים הם כאלה שמשרתים בצבא ומשלמים מסים. לא כאלה שרואים בציונות הדתית 'בית של גויים' או קוראים לתלמידים חילונים 'טיפשים כמו בהמות'.

"הליכודניקים החדשים קוראים להקמת ממשלת מרכז ציונית-ליברלית", נאמר בהמשך. "עיזרו לראש הממשלה להבין מי הם השותפים הטבעיים באמת של הליכוד. עיזרו לו להבין כי למרות שנבחר וקיבל מנדט להרכיב ממשלה, עליו להקשיב למסר הברור שעולה מתוצאות הבחירות. ממשלת מרכז ציונית ליברלית".

ובינתיים, הברית בין יש עתיד, הבית היהודי וקדימה – מתחזקת והולכת. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ניסחו מתווה גיוס משותף, אותו יציגו במהלך המשא ומתן הקואליציוני. המתווה דומה מאוד לתכנית אותה הציג חבר הכנסת לשעבר, יוחנן פלסנר, בקיץ האחרון. פלסנר גם סייע לנסח את המתווה של לפיד ובנט.

 על פי ההצעה, שפורסמה אמש בערוץ 10, תוטל מכסת פטורים מגיוס לבחורי הישיבות. אולם במקום 400 פטורים, כפי שהציע לפיד, הכמות תורחב ל-1,500-2,000. כמו כן, דחיית הגיוס לחרדים לא תהיה מעבר לגיל 21.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מותחת ביקורת על הברית בין לפיד לבנט. "הגענו למצב מופרך שבו, בחסות האחים לפיד-בנט, כל בעיותיה של מדינת ישראל – פערים עצומים בין עוני לעושר, התרסקות מעמד הביניים, שלום ובטחון – הכול ייפתר אם רק יגוייסו יותר חרדים לצבא. בחסות ה'שוויון בנטל' אפשר להתעלם כליל ממחוללי אי השוויון הבוטים והקשים ביותר בנטל".

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה חוזרת יחימוביץ' ומדגישה כי לא תצטרף לממשלת נתניהו.

יחימוביץ' כותבת: "זה על דרך, לא על חרמות. אנחנו ננהיג את האופוזיציה ולא נצטרף לממשלה  לא בגלל חרמות ופסילות של אדם או מפלגה או קבוצה, אלא משום שהדרך שלנו אינה פוגשת את הדרך של מרכיב הממשלה: נתניהו".

[related-posts]

2 Comments

  1. תומר מי-ם
    24 בפברואר 2013 @ 18:32

    ואת מי מייצגים הליכודניקים החדשים? הרי מי שהצביע לליכוד, ידע היטב שהוא יבחר בראש ובראשונה את החרדים.עבורו הם מושלמים-הוא משלם להם מכספי משלם המסים (כלומר לא מכיסו) עשרות מיליארדים כדי שהם יתנו לו לעשות ולהגיד מה שבא לו.האידיאולוגיה היחידה שלהם זה תנו לנו כסף, תעזבו אותנו בשקט בענייני מדינה וצבא ואנחנו בתמורה נתן לכם שקט ושלווה לעשות ככל העולה על רוחם. ביבי לא ימהר לוותר על התענוג הזה שמשרת את מדיניות הקפאון שמלווה אותו לכל אורך הקדנציות שלו. מה הוא צריך עכשיו בממשלה אנשים שלא ישתחוו למראהו וילחכו את פינכתו?

  2. רפונזל
    24 בפברואר 2013 @ 12:08

    ואם יעזרו לנתניהו להבין, הוא יבין? לא!
    היו לו כבר שתי קדנציות להפיק לקחים והוא לא עשה את זה.
    איך קוראים לאדם שחוזר שוב ושוב על אותן שגיאות?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן