Skip to content

אלפי אסירים החזירו את ארוחת הבוקר, הפרות סדר בגדה

צה"ל תגבר הלילה כוחות, נערך להפגנות וביטל יציאות לחופשה. בחברון יקיימו עדלידע לפורים ויציינו את יום השנה לרוצח ברוך גולדשטיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 4,500 אסירים פלסטינים החזירו הבוקר (ראשון) את ארוחת הבוקר שלהם והכריזו על שביתת רעב בבתי הכלא בישראל. אמש עם היוודע דבר מותו של העציר הביטחוני ערפאת שליש ג'ראדאת, דפקו אלפי אסירים על דלתות התאים, הקישו בסירים וצעקו במחאה. תנועת הפת"ח האשימה את ישראל במותו של העציר ותבעה לגלות מיד את הסיבות האמיתיות למותו.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת  כי ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, הביע את תדהמתו ממות האסיר ג'ראדאת. בהודעת לשכתו נמסר כי פיאד "מביע את צערו העמוק ואת תדהמתו עקב 'מות הקדושים' של האסיר ערפאת ג'ארדאת בבית הכלא של הכיבוש הישראלי. ראש הממשלה מדגיש את הצורך לברר לאלתר את הסיבות האמיתיות שהביאו למותו". 

jaradat
ג'אראדת, האסיר שמת במגידו (צילום: PNN)

בשעות האחרונות נרשמו כבר הפרות סדר בצומת בית ענון ליד חברון. למגפון נודע כי עשרות צעירים פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון הנמצאים במקום. מאות נוספים מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל בכניסה לכפר סעיר ליד חברון, כפרו של העציר הפלסטיני ג'ראדאת. עוד כמה עשרות פלסטינים מיידים אבנים כעת בבית עומר. מפגינים נוספים התאספו גם בגשר חלחול הסמוך לחברון ובאזור כיכר השוטר שבעיר.

בצה"ל נערכים להפגנות מרובות. הצבא הודיע על עצירת יציאות לחופשה ביחידות פיקוד המרכז, שעתידות לקחת חלק בפיזור ההפגנות, כולל יחידות מילואים בשירות מילואים פעיל ומבצעי. אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, הנחה לתגבר לאלתר את הצירים המרכזיים ואת מוקדי החיכוך, במיוחד בחברון, שבה צפויה להתקיים היום תהלוכת העדלאידע. נוסף על כך, תושבי העיר היהודים מתכננים לציין היום את יום השנה למותו של הרוצח ברוך גולדשטיין, שטבח בשנת 1994 ב-29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה. גם באזור ירושלים תוגברה הכוננות של צה"ל והמשטרה במחסומי קלנדיה, ביתוניא (סמוך לכלא עופר) ובאזור שכם. במקביל הוגברה הכוננות גם במחסום ג'למה מצפון לג'נין.  

ג'יבריל רג'וב, מבכירי הפת"ח ויו"ר התאחדות הכדורגל ברשות, התראיין הבוקר לקול ישראל ואמר על מות ג'ראדאת כי "על פי מה שאנחנו יודעים, עצרו אותו לפני כמה ימים, עינו אותו והוא מת". עם זאת, הוא קרא להרגעת השטח ואמר כי הוא יכול לומר בשם הנהגה הפלסטינית כי "אין תכנית לשפיכת דמים, המאבק יהיה בלתי אלים". האלוף במילואים,, גיורא איילנד, התראיין הבוקר ואמר כי האזור נכנס לסחרור מסוכן ואלים בגלל היעדר אופק מדיני ולחץ כלכלי.

לפני זמן קצר  פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ליו"ר הכנסת הזמני בנימין (פואד) בן אליעזר בבקשה לזמן בדחיפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדווח לכנסת על האירועים בשטחים ועל הצעדים שהוא מתכוון לנקוט כדי למנוע אינתיפאדה שלישית. "בזמן שנתניהו מתבוסס בביצת המשא ומתן הקואליציוני, השטחים על סף תבערה עקב המחדלים הביטחוניים והמדיניים של הממשלה", אמרה גלאון. 

תוך כדי כך נודע כי בתיאום עם המנהל האזרחי מפונה כעת לאחד מבתי החולים בישראל אחד הפצועים מירי אש חיה אתמול, עקב החמרה במצבו. 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן