Skip to content

החלו העבודות להקמת גשר אקולוגי בכביש ירושלים

מדובר באחד הגשרים האקולוגיים הגדולים בארץ, שיוקם בין שער הגיא למחלף שורש והוא נועד לאפשר מעבר בטוח לבעלי החיים שבסביבה. לא צפויה הפרעה לתנועה בכביש מס' 1
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלו העבודות להקמת הגשר האקולוגי בכביש החדש לירושלים, במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש ירושלים- תל אביב, בקטע שבין שער הגיא לכניסה לבירה. לא צפויה הפרעה לתנועה בכביש מס' 1.

חברת נתיבי ישראל, החלה הבוקר בעבודות להקמת הגשר האקולוגי בכביש מס' 1 החדש לירושלים. הגשר מוקם בקטע הכביש שבין שער הגיא למחלף שורש. מדובר בגשר האקולוגי מהגדולים מסוגו בישראל, ברוחב של 70 מטרים.

לא נדרש מבחינה תחבורתית

הקמת הגשר האקולוגי אינה נדרשת מבחינה תחבורתית, והוא נועד לאפשר מעבר בטוח לבעלי החיים שבסביבה. הקמת הגשר האקולוגי תהפוך את כביש מס' 1 לאחד הכבישים הירוקים ביותר שייסלל בארץ בשנים הקרובות.

הגשר האקולוגי. לאפשר לחיות לעבור מעל הכביש (הדמיה: נתיבי ישראל)
הגשר האקולוגי. לאפשר לחיות לעבור מעל הכביש (הדמיה: נתיבי ישראל)

במסגרת העבודות להקמת הגשר יבוצעו בשבועיים הקרובים פעולות חישוף לצד כביש 1 וזאת מבלי להפריע לתנועה בכביש. עבודות החישוף תואמו עם רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל. תכנון הגשר בוצע בסיוע יועצי נוף, סביבה ואדריכלות.

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר המקודמים כיום על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל. "שדרוג כביש מס' 1 ישפר את זרימת התנועה, באחד מעורקי התנועה החשובים בישראל ויאפשר לעשרות אלפי העובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע, לירושלים בבטיחות ובמהירות" הוסיף כץ.

פרויקט של 2.5 מיליארד שקל

מדובר בפרויקט לאומי שהקיפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקלים, הכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים, באורך 16 קילומטרים, משער הגיא לירושלים. הכביש החדש נועד לשדרג את הכביש לירושלים ולהתאימו לסטנדרטים ולביקוש של עשרות השנים הקרובות.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס אמר עם תחילת העבודות כי הכביש החדש לירושלים הוא אחד הכבישים הירוקים ביותר שנתיבי ישראל תבצע בשנים הקרובות. לדברי ברס, בתכנון הכביש הושקעו יצירתיות רבה כדי לשלב את הפרויקט התחבורתי החיוני לצד מאפייניו הייחודיים של האזור.

כביש 1 החדש כולל בין היתר: הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון, שלושה נתיבי נסיעה בכל מסלול, לרבות שוליים ומפרדה, תקניים. הכפלת רוחב הכביש ל- 45 מטרים. ביטול סיבוב מוצא המסוכן ומתיחת גשר במקומו. בניית גשר אקולוגי בקטע שבין שער הגיא לשורש.

עוד כוללות העבודות מיתון שיפועים ועקומות, במטרה להגביר את בטיחות הנסיעה ומהירות התכן, בנייה מחדש של מחלפים חמד והראל. הוספת מחלף נווה אילן, הקמת מנהרת הראל וכן טיפול במערכות תאורה, ניקוז, עבודות שיקום נופי וטיפול במדרונות חציבה ומילוי וטיפול בתשתיות קיימות.

1 Comment

  1. גלבוע
    24 בפברואר 2013 @ 17:26

    עמי שלום,
    אשמח אם תיצור קשר…
    יש לי סיפור מעניין בשבילך!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן