Skip to content

ארגון לוחמים: חקירה פלילית נגד מפיקי "חמש מצלמות שבורות"

הארגון קורא להעמיד לדין את מפיקי הסרט. להבדיל מ"ג'נין, ג'נין", טוענים בארגון , כאן מצולמים חיילים ספציפיים באורח חד צדדי. נפעל להגשת תביעת דיבה נגד המפיקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "קונצנזוס", לוחמים למען לוחמים, השיק בימים האחרונים קמפיין ויראלי, שלדברי מפיקיו, שם לו למטרה להיאבק בהסתה נגד חיילי צה"ל המצולמים בסרט "חמש מצלמות שבורות". הסרט מועמד הערב (ראשון) לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי.

הסרטון "חמש מצלמות שבורות – הסיפור האמיתי", אשר עלה לאוויר בחמישי האחרון, זכה עד כה ל-20 אלף צפיות בקירוב ולאלפי תגובות אוהדות מגולשים שמזדהים עם מטרות הארגון.

מתוך הסרטון חמש מצלמות שבורות - הסיפור האמיתי
מתוך הסרטון "חמש מצלמות שבורות - הסיפור האמיתי"

אל"מ (מיל) בני ינאי (44), העומד בראש הארגון, אומר כי "הסרט חמש מצלמות שבורות אומנם מועמד לזכייה בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי, אך נראה כי הוא מתאים יותר לקטגוריית הסרט התעמולתי של השנה. מדובר בסרט בעל אג'נדה ברורה, חסר כל אובייקטיביות, אשר כל מטרתו היא לפגוע בצה"ל וחייליו. לו היה הסרט הזה מגיע מטעם ארץ אויב או ארגון עוין, בבקשה", אומר ינאי, "אבל כשהסרט מגיע מטעם במאי ישראלי ומייצג כביכול את ישראל? זה חמור מאוד".

לדבריו, הארגון עצמו הוא א-פוליטי. "כל מה שמעניין אותי זה להגן על  חיילי", אומר ינאי, "אני חושש שחיילי צה"ל המשתתפים בסרט עלולים למצוא עצמם בפני סכנה גדולה. אנו מבקשים מחיילי צה"ל המזהים עצמם בסרט לפנות אלינו דרך עמוד הפייסבוק שלנו במטרה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדרוש להעמיד לדין את יוצרי הסרט בגין הסתה".

לדבריו מונה הארגון מאות קצינים וחיילים מילואים, אשר חרתו על דגלם לשמור על שם צה"ל, חייליו ומפקדיו בזירה הציבורית והתקשורתית.

3 Comments

  1. יניב מויאל, עו"ד
    25 בפברואר 2013 @ 11:26

    עוד אחד מהארגונים ההזויים שהסכסוך במזרח התיכון מיצר. ללכת כנגד סרט אישי של פלסטיני המתאר את רגשותיו וחוויותיו הפרטיות ולהדביק להם תווית של פרופגנדה? מה חשבתם שתושב פלסטיני יביע את הנרטיב הישראלי? מי שחושב שהסרט בא לפגוע בחיילי צה"ל הוא טמבל! הסרט הזה בא להציל את צה"ל מהסיטואציה הבלתי אפשרית שהדרג המדיני הציב בפניו, להתעמת מול אוכלוסיה אזרחית, ונטש את המערכה והשאיר את חיילי צה"ל להתמודד לבד.

    אין פה לשון הרע באף סטנדרט משפטי ומי שילך עם זה לבית משפט מבזה את מקצוע עריכת הדין ואת האינטליגנציה המשפטית שלו. אם בית המשפט לא יעיף את התובענה לכל הרוחות אז בית המשפט יבזה את עצמו!

    פשוט הזויה כל וההמולה סביב סרט (טוב) שללא המועמדות לאוסקר אף אחד לא היה מתייחס אליו כלל. שלא לדבר על חופש ביטוי של אדם כנגד משטר צבאי המופעל עליו שנמשך 46 שנה.

    מה הלאה? חייל SS (כן אני יודע ההשוואה היא גרועה אבל כדי לעורר מחשבה צריך לעשות את זה לפעמים – כגודל האבסורד…) יגיש תביעת דיבה כנגד ממשלת ישראל בהצגת השואה?

    • enemigo
      12 בדצמבר 2013 @ 14:48

      אולי אתה עו"ד, אבל זה נשמע מהתגובה שלך כאילו האי קיו שלך נמוך ביותר או שיש לך בעיה נפשית כלשהיא. ישר מרגישים שאתה מייצג פה את הצד הערבי, ושאתה לא ממש יודע את ההיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל, מצייא את הערבים הכובשים בתור מסכנים החיים תחת שלטון צבאי ?! איך בדיוק חיים כל הערבים בכל המדינות הערביות ? יותר טוב ? איך הם חיים בעזה ? בסוריה ? באירן ? מאות מליונים של ערבים חיים יותר גרוע מערביי יהודה ושומרון תחת "כיבוש ישראלי" !! הם לא כאלה מסכנים כמו שאתה והתקשורת מציגים. תתן להם את השטח הזה לשליטתם המלאה אתה תראה ישר איך תנועות טרור יעשיקו את הילדים שלהם ב"אחלה עבודה" !! הטענה שלך שאין פה לשון הרע אבסורדית לחלוטין. כל הסרט בנוי על שקרים ותו לא !! זה תעמולה פשוטה של ערבים שמשתמשים בה כבר שנים כדי להלחם בישראל ובצה"ל, הצבא ביו"ש מגן על אזרחי המדינה ומונע טרור, והערבים החיים שם ממש אבל ממש לא רוצים שלום לכן המצב הזה נמשך… אם הם רק היו מראים נכונות ובאמת היו רוצים שלום. הם היו יכולים להרוויח יותר מכל ערבי העולם הערבי !! דווקה בעו"ד הייתי מצפה תגובה חכמה, אבל אתה עו"ד מאכזב…

      • עמית מנדלזון
        12 בדצמבר 2013 @ 15:50

        חביבי לפי השפה שלך לא כדאי לך לדון בגובה האי קיו של אף אחד ובטח שבטח לא בידע בהסטוריה. ולאף אחד לא אכפת איך חיים ערבים במדינות אחרות תחת שלטון ישראלי אין להם את חופש הבחירה. מדינת ישראל היא כובשת וזה מספיק, כל מה שמעבר לזה זה בלה בלה בלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן