Skip to content

ניסוי מוצלח של מיירט חץ 3 התקיים הבוקר

למיירט חץ 3 יש יכולות משודרגות נוספות מאלה שיש במערכת חץ 2, כגון יכולת לאתר קשת רחבה של איתותים אלקטרו-מגנטיים מאיימים, הבוקעים מטילים חמקניים ומהירים מאוד. חץ 2 אמור להיות המיירט שיפגע בטילי השיהאב ובמקרה שיחטיא - ישוגר מיירט חץ 3
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהלת חומה, הפועלת במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום ניסוי טיסה מוצלח של מיירט חץ 3. הניסוי היום לא תוכנן לבצע יירוט. הניסוי המוצלח הבוקר מתקיים ביום שבו יפתח בערב בתל אביב הכנס השלישי הבינלאומי להגנה בפני טילים.

זהו ניסוי הטיסה הראשון של מיירט חץ 3 ממשפחת החץ. הניסוי בוצע על ידי משרד הביטחון משדה ניסויים במרכז הארץ. למערכת מיירט חץ 3 להגנה מפני טילים בליסטיים בטווח רחוק יש יכולות משודרגות נוספות מאלה שיש במערכת חץ 2, כגון יכולת לאתר קשת רחבה של איתותים אלקטרו-מגנטיים מאיימים, הבוקעים מטילים חמקניים ומהירים מאוד, שתוכננו ונוסו באיראן. חץ 2 אמור להיות המיירט שיפגע בטילי השיהאב שישוגרו מאיראן, אם וכאשר, ובמקרה שיחטיא – ישוגר בעקבותיו מיירט חץ 3.

טיל החץ 3. ניסוי טיסה ראשון
טיל החץ 3. ניסוי טיסה ראשון (צילום: משרד הביטחון)

עלה לגובה של 100 ק"מ

גורם בכיר במשרד הביטחון סיפר, כי מיירט חץ 3 המריא הבוקר לקראת השעה 8 משדה הניסוי בקרבת הים ואסף גובה במהירות לעבר הים התיכון. לאחר דקה סיים מנוע מספר 1 את תפקידו ובוצעה הפרדה. לאחר מכן בוצעו הפרדות מוצלחות של מנוע מספר 2 ומנוע מספר 3. "המיירט הגיע לגובה של כ-100 ק"מ והחל לבצע תרגילים בחלל, שתוכננו מראש והביצוע שלהם היה מושלם. אחר כך עלה לגובה רב יותר. המיירט סיים את תפקידו לאחר 6 דקות מזמן ההמראה".

מצטרף למערכת הגנה קיימת

הגורם הבכיר הדגיש, כי מיירט חץ 3 מצטרף למערכת הגנה קיימת כדי לשדרג את יכולותיה. בתשובה לשאלה מתי יהפוך מיירט חץ 3 למבצעי השיב הגורם הבכיר, כי ימשכו פעולות הפיתוח של המערכת החדשה, יבוצע ניסוי טיסה נוסף ואחריו יבוצע ניסוי יירוט.

בניסוי נבחנו, לראשונה, היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. יכולות אלה יאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת נשק "חץ" המבצעית כיום, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי וחיל האוויר הישראלי וכן נציגי משרד ההגנה האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק.

מערכת "חץ 3" הינה חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחה מוביל משרד הביטחון. מערך ההגנה הרב שכבתית כולל 4 שכבות הגנה: מערכת "כיפת ברזל" (מבצעית), מערכת "שרביט קסמים" (בפיתוח) מערכת חץ 2 (מבצעית) ומערכת "חץ 3" (בפיתוח).

מערכת "חץ 3" נועדה להעניק שכבת הגנה עליונה נוספת מפני טילים. להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ 2" ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים ארוכי הטווח.

אבן דרך חשובה

ניסוי קודם (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם נגד האיומים הצפויים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי ראשון בתהליך פיתוח שיימשך בשנים הקרובות. בעתיד צפויים ניסויים נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי משפחת ה"חץ" הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת בואינג.

שר הביטחון אהוד ברק בירך את עובדי מפא"ת ואת אנשי התעשיות הביטחוניות על הצלחת הניסוי: "מדובר באבן דרך חשובה למערכת ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל".

ראש הממשלה התייחס היום לניסוי המוצלח של הטיל "חץ 3"- ואמר: "ידה של ישראל תמיד מושטת לשלום אבל אנחנו תמיד נערכים גם לאפשרויות אחרות. בהקשר הזה אני מברך על הניסוי המוצלח של הטיל "חץ 3", זה מבטא את היכולת הטכנולוגית הגבוהה של מדינת ישראל, את היכולת הביטחונית הגבוהה של מדינת ישראל, של תעשיות הביטחון, של משרד הביטחון ושל שיתוף הפעולה שלנו עם ארה"ב. דבר זה יאפשר לנו, בכל תרחיש של שלום או של אלה שרוצים להתנגד לשלום, לתרום לביטחונם של אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן