Skip to content

פארק גאון-הי נבחרה לנשיאה הראשונה של דרום קוריאה

פארק, בתו בת ה-61 של רודן דרום קוריאה בעבר, התחייבה לביטחון המדינה לנוכח האיום הגובר מהצפון העוין ובה בעת - לשיפור הקשרים עם פיונגיאנג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פארק - מדיניות של גזר ומקל
פארק - מדיניות של גזר ומקל

"הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה הוא אתגר להישרדות ולעתיד העם הקוריאני, ובל נטעה, הקורבן הגדול ביותר תהיה צפון קוריאה עצמה", מצטט ה-CNN את הנשיאה הנבחרת הראשונה של דרום קוריאה, פארק גאון-הי. "אני דוחקת בצפון קוריאה לזנוח את שאיפותיה הגרעיניות ולצאת לדרך השלום והפיתוח המשותף".

בהדגישה את "פוליטיקת האמון" שלה, המבוססת על הרתעה משולבת בהתקרבות זהירה לשכנה הצפונית העוינת, אמרה פארק שבכוונתה: "להניח יסודות לעידן של איחוד מתוך הרמוניה שבו ייהנו כל הקוריאנים משגשוג ומחירות, ומהאפשרות להגשמת חלומותיהם".

"אתקדם צעד אחרי צעד על בסיס הרתעה אמינה לבנות אמון בין דרום לצפון קוריאה" אמרה, והוסיפה שדרום קוריאה ניצבת על פרשת דרכים, מתמודדת עם המשבר הכלכלי העולמי ועם איום הצפון.

כאשר נבחרה בדצמבר 2012, פארק בת ה-61 שברה מחיצות באומה הפטריארכית, אף שהיא נטועה עמוק בעברו של עמה. אביה, פארק צ'ונג-הי, נמנה עם מייסדי קוריאה המודרנית. הוא נטל את השלטון בהפיכה ושלט בה ביד קשה במשך 18 שנים עד שנורה למוות בידי ראש המודיעין שלו בשנת 1979.

הדרום קוריאנים חלוקים עדיין בקשר לזכרו – יש הרואים בו את מניח אבן הפינה לשגשוגה הנוכחי של המדינה, ואחרים טוענים שהיה רודן שהתעלם מזכויות אדם ורמס כל אופוזיציה. אף שהתנצלה על ההפרות של זכויות האדם במהלך שלטונו של אביה, רבים ביקרו אותה על שלא עשתה די להתרחק ממורשתו. כך או כך, 52 אחוז מהבוחרים בחרו בה להוביל את דרום קוריאה.

תכניותיה לעתיד כוללות טיפול באי-שוויון הכנסות, בלימת כוח התאגידים שבשליטת המשפחות הגדולות במדינה, ושיפור היחסים עם צפון קוריאה. בניגוד לקודמה, שדגל בגישה קשוחה לתכניות הגרעין של פיונגיאנג, פארק מציעה את גישת המקל והגזר. היא ביקרה בצפון בשנת 2002, ופגשה את מנהיגה המנוח קים ג'ונג-איל. לאחרונה עלתה המתיחות בין המדינות בעקבות ניסוי גרעיני שערכה צפון קוריאה החודש.

"דווקא משום שיחסינו נמצאים בשפל בימים אלה, יש לדרום קוריאה הזדמנות לשקם אותם", אמרה פארק בראיון למגזין "יחסי חוץ". "כדי להפוך את חצי האי קוריאה לאזור של אמון, על דרום קוריאה לאמץ מדיניות של אמון ולבסס ציפיות הדדיות על נורמות גלובליות".

מבית, פארק תומכת בקיצוץ מסים כדי לעודד השקעות ויצירת מקומות עבודה, והתחייבה לשקם את תכניות הרווחה במדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן