Skip to content

גלאון לשטייניץ: פרסם הפרוטוקולים של ועדת הריכוזיות

"העובדה שהממשלה עיכבה את חקיקת חוק הריכוזיות, והעובדה שרבות מהמלצותיה החשובות של הוועדה הגיעו לכנסת בגרסה מרוככת ומעוקרת מתוכן, מעלות חשש כבד להתערבות שיקולים זרים ולכניעה ללחצי בעלי אינטרסים בעבודת הוועדה", אומרת יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה אתמול לשר האוצר יובל שטייניץ ודרשה ממנו לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת הריכוזיות. זאת, לנוכח הגילויים שהיו עם פרסום הפרוטוקולים של ועדת טרכטנברג.

"הרבה דברים חמורים עולים מהפרוטוקולים של ועדת טרכטנברג, שהתפרסמו אתמול בעקבות הדלפה עיתונאית: האופן שבו מתווה הפחתת המסים של נתניהו היטיב עם העשירים ופגע באוכלוסיות המוחלשות, כישלונה של הממשלה כרגולטור וההימנעות מעיסוק בהטבות המס שמקבלות החברות הגדולות", אומרת ח"כ זהבה גלאון בדברים שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה. "אבל הדבר הכי גרוע שעולה מהפרסומים הוא שהממשלה לא מצליחה להתמודד עם לחצים של קבוצות אינטרס צרות, ונכנעת שוב ושוב לתכתיבים לא רלוונטיים בהליכי קבלת ההחלטות.

"חשש כבד להתערבות שיקולים זרים". זהבה גלאון. (צילום: ציפי מנשה)
"חשש כבד להתערבות שיקולים זרים". זהבה גלאון. (צילום: ציפי מנשה)

"בעקבות הדברים האלה פניתי אתמול לשר האוצר, וביקשתי ממנו, פעם נוספת, שיפרסם את הפרוטוקולים של ועדת הריכוזיות. אם אלה הדברים שעולים מהפרוטוקולים של טרכטנברג, אפשר רק לדמיין איך נראו דיוניה של ועדת הריכוזיות, שעסקה בנושא רווי אינטרסים עסקיים ופוליטיים. העובדה שהממשלה עיכבה את חקיקת חוק הריכוזיות, והעובדה שרבות מהמלצותיה החשובות של הוועדה הגיעו לכנסת בגרסה מרוככת ומעוקרת מתוכן, מעלות חשש כבד להתערבות שיקולים זרים ולכניעה ללחצי בעלי אינטרסים בעבודת הוועדה. במדינה דמוקרטית, הממשלה לא אמורה לחכות להדלפות כדי לפרסם פרוטוקולים של ועדות וצוותים, אלא ליזום את הפרסום בעצמה מטעמים של חופש המידע וזכות הציבור לדעת. אני מתכוונת להתעקש על קבלת הפרוטוקולים האלה, ומבטיחה לעדכן אתכם כשזה יקרה".

ועדת הריכוזיות הוקמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו באוקטובר 2010 כדי לטפל בבעיית הריכוזיות במשק הישראלי באופן שיגדיל את הצמיחה ויגדיל את השוויון בחלוקת ההכנסות. הוועדה הוקמה על ידי ראש הממשלה בשל התחושה המתמשכת כי הריכוזיות מונעת תחרות וגורמת לעליות מחירים במגוון ענפי המשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן