Skip to content

הנחיות חדשות לצריכה מוגבלת של נתרן

ארגון הבריאות העולמי ה-WHO ממליץ על צריכה מוגבלת של נתרן למבוגרים וילדים ועל סף מינימאלי לצריכת אשלגן, במטרה להפחית את הסיכון לשבץ מוחי, מחלות לב וכלי דם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הבריאות העולמי ה-WHO יוצא בהנחיות חדשות לציבור וממליץ על צריכה מוגבלת של נתרן בקרב מבוגרים וילדים ועל סף מינימאלי לצריכת אשלגן, במטרה להפחית את הסיכון לשבץ מוחי, מחלות לב וכלי דם הנובעים מלחץ דם גבוה.

ארגון הבריאות העולמי מתכוון לכמויות המלח והנתרן במזון מעובד ויוצא בהנחיות במטרה לפעול לחינוך הצרכנים, לעדכון המלצות תזונתיות ולניהול מגעים עם תעשיית המזון להפחתת כמות המלח במוצרי מזון תעשייתיים.

מתברר שאנחנו צורכים יותר מדי נתרן ופחות מדי אשלגן (צילום: יח"צ)

מסתבר כי רוב האנשים בעולם צורכים מעט מהמנה היומית המומלצת של אשלגן והרבה מעל הרמה המקסימלית היומית המומלצת של נתרן ועובדה זו מגבירה את הסיכון לשבץ מוחי, מחלות לב וכלי דם, הנובעים מלחץ דם גבוה. מזון עתיר בנתרן מגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה ומזון עשיר באשלגן עשוי למנוע לחץ דם גבוה ומחלות לב. 

ההמלצות:

מבוגרים (גיל 16 ומעלה) – להגביל את צריכת הנתרן היומית לפחות מ-2 גרם נתרן (כ-5 גרם מלח). קודם לכן ההמלצה הייתה "עד (וכולל) 2 גרם נתרן ליום".

ילדים (גילאי 2-15) –  כאשר הצריכה הקלורית של ילדים נמוכה מזו של מבוגרים – יש להפחית באופן יחסי את צריכת הנתרן. הבסיס הוא צריכת הנתרן המומלצת למבוגרים (עד 2 גרם) – ממנה יש להפחית את כמות הנתרן על פי היחס בין הצריכה הקלורית של מבוגר לצריכה הקלורית של ילד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן