Skip to content

השקט הופר: רקטת גראד נפלה באשקלון

הבוקר התפוצצה הרקטה מדרום לאשקלון, ללא נפגעים. לא נשמעה אזעקת צבע אדום. תושבים דיווחו על שתי נפילות. נשיא המדינה: החמאס יחטוף על הראש. צה"ל בודק את נסיבות המקרה ומברר מדוע לא הופעלה מערכת ההתראה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז מבצע עמוד ענן, הופרו שלושה חודשים של שקט כשרקטה התפוצצה הבוקר (שלישי), דרומית לאשקלון. הרקטה, ככל הנראה מסוג גראד, התפוצצה  בלי לגרום נזק לאיש ולרכוש למעט כביש שנפגע. קודם לנפילה לא הושמעה באשקלון אזעקת צבע אדום. שרידי הרקטה מטופלים ע"י החבלנים. 

חבלן בודק את מקום הנפילה (צילום ארכיון: משטרת ישראל)
חבלן בודק את מקום הנפילה (צילום ארכיון: משטרת ישראל)

סמוך לשעה שש בבוקר התפוצצה הרקטה סמוך לכביש באזור התעשייה דרומית לאשקלון. חבלני משטרה שהגיעו למקום זיהו את מקום נפילתה. עם זאת, תושבים דיווחו על קולות נפץ של שתי רקטות שנפלו.

יצוין כי באזור אשקלון לא נמצאת מערכת כיפת ברזל. דובר צה"ל מסר, כי אותרה נפילת רקטה אחת. נסיבות התקרית ומדוע לא הופעלה מערכת צבע אדום, עדיין נבדקות.  

"הפיצוץ היה בשעה 06:00 בבוקר. הייתי בבית הכנסת באמצע תפילת שחרית. לא הייתה אזעקה והמשכנו להתפלל רגיל.  אנחנו מתורגלים לזה פיצוץ נוסף שהיה מאוחר יותר תפס אותי בביתי. נכנסנו כולם לממ"ד. נקווה שהשקט ימשיך", כך אמר למגפון שלמה חוברה, תושב העיר.

יו"ר מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, מסר כי הילדים ילמדו היום כרגיל והשגרה תישמר, אף כי יש להישאר דרוכים כפי שהם רגילים מאז מבצע עמוד ענן. ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שהשתתף היום בכנס הגנה מפני טילים שנערך בתל אביב, התייחס הבוקר לירי הרקטה לעבר אשקלון ואמר כי "בסך הכול ההרתעה בדרום פועלת וכך גם השקט, כתוצאה מהמבצע המוצלח של צה"ל וחיל האוויר". נשיא המדינה, שמעון פרס הגיב אף הוא ואמר כי אין לעבור על ירי זה לסדר היום. "החמאס יודע שהוא יחטוף על הראש ולכן הוא נמנע. ההרגשה היא שזה תופעות בודדות. אך גם בתופעות בודדות צריך לטפל", אמר הנשיא והוסיף כי ממשלת ישראל לא תעבור על כך לסדר היום.

מבצע עמוד ענן הסתיים בהסכם רגיעה ב-21 בנובמבר 2012 בתיווך מצרי. מאז מתקיימים מגעים עקיפים (ולטענת החמאס אף מגעים ישירים) בין הצדדים לסידורי ביטחון והמצרים הגבירו את האכיפה על ההברחות בין מצרים לרצועה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן