Skip to content

ליברמן: "בישראל לא נעלמים אנשים"

בישיבת ועדת חוץ וביטחון התייחס ליברמן לפרשת מותו של העציר בן זיגייר, וטען כי בכל צעד בפרשה היו מעורבים כל הגורמים במערכת המשפטית וכי לא נמצא כל דופי בגורמים שטיפלו בעציר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בישראל לא נעלמים אנשים". כך אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון הזמנית, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הוועדה הבוקר. מליאת הוועדה אישרה היום פה אחד את הצטרפותו של ח"כ יצחק הרצוג (עבודה), כחבר בוועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים, כנציג מפלגתו.

סנקציות על איראן לא יספיקו. אביגדור ליברמן (תצלום: דן בר דוב)

בפתח הישיבה התייחס יו"ר הוועדה הזמני, ח"כ איווט ליברמן (הליכוד ביתנו) למספר סוגיות מדיניות וביטחוניות העומדות על הפרק. בעניין פרשת בן זיגייר אמר ליברמן: "ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים החלה בבדיקה מעמיקה של מכלול הרבדים הרלוונטיים. עד כה, בהסתמך על בדיקות העומק שערכנו, לא נמצא כל דופי בהתנהלות הגורמים המעורבים, ובכלל זה בזכויות שניתנו לעציר על פי חוק טרם התאבדותו.

"בכל הנוגע למעצרו של בן זיגייר – בכל צעד היו מעורבים כל הגורמים הרלוונטיים במערכת המשפטית בדרג הבכיר ביותר שליוו את התהליך כולו. אני יכול לומר באופן חד-משמעי כי בישראל לא נעלמים אנשים. אף גורם לא עושה דין לעצמו. אנו זוכים לשיתוף פעולה כן ואמיתי מכל הגורמים במערכת הביטחון בבדיקות שאנו מקיימים".

בעניין ניסוי טיל החץ 3 אמר ליברמן: "ברכות חמות למערכת הביטחון שהוכיחה פעם נוספת כי כוחנו במימוש היכולת אנושית מופלאה ובעליונותנו טכנולוגית. אין ספק כי הניסוי המוצלח אתמול צפוי לשדרג משמעותית את יכולת ההגנה האקטיבית של מדינת ישראל, ובתוך כך גם חופש הפעולה בעיתות מלחמה".

ליברמן התייחס למשא ומתן בין המעצמות לאיראן בנושא הגרעין כאל ביטול זמן: "אנו מאחלים הצלחה למעצמות, אבל אין לנו אשליות בדבר הכוונות של איראן לגרור את התהליך ולבזבז את הזמן. מחובתה של המערכת הבין-לאומית בהסתמך על הניסיון מול צפון קוריאה להבין כי סנקציות בלבד לא יספיקו. כדי לרסן אתם הגיע השלב לעבור לצעדים יותר מעשיים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן