Skip to content

הבכיר שמחשבו נגנב – מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית

תא"ל מיל' שאול חורב, מנכ"ל הוועדה לאנרגה אטומית, הוא הבכיר שמביתו נגנב מחשב אישי ותעודות. נראה שמעתה תוצב שמירה קבועה על ביתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – עובד משרד ראש הממשלה שמביתו נגנב מחשבו האישי ומסמכים נוספים הוא תא"ל במיל' ד"ר שאול חורב, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית. מחקירה ראשונית עלה כי שלשום בסמוך לשעה תשע בערב הגיע חורב לביתו שבבית יצחק שבשרון,  הניח את תיקו האישי על השולחן בכניסה לביתו ופנה למטבח, שם המתינה אשתו. לפתע, שמעו בני הזוג קולות בוקעים מהכניסה וכשניגש לבחון את מקור הרעש, גילה שאלמונים נכנסו לבית וגנבו את התיק. התיק הכיל מחשב נייד, תעודות שונות וארנק שכלל כרטיסי אשראי.

ד"ר שאול חורב בוועידת סבא"א (צילום: שידור מהוועידה)
התיק לא הכיל חומרים מסווגים. ד"ר שאול חורב בוועידת סבא"א (צילום: שידור מהוועידה)

עוד פורסם כי בעדותו של חורב, הוא מסר כי מחשבו שנגנב והמסמכים לא הכילו חומרים מסווגים או רגישים. ככל הנראה תוצב בקרוב אבטחה על ביתו של חורב, באופן קבוע. עוד נודע כי סביב ביתו הוצבו מצלמות והן תיעדו את הפורצים. המצלמות הועברו אל משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים, במטרה להתחקות אחר הפורצים.

לפי ההערכות העבריינים לא ידעו לאיזה בית נכנסו, וכי הם ניצלו את העובדה שחורב השאיר את דלת ביתו פתוחה. עם זאת במערכת הביטחון מביעים חוסר נחת מהעובדה שהאבטחה סביב אישיות ביטחונית בכירה נפרצה בקלות שכזו.

מאז חיסולו של עימאד מורנייה בשנת 2008 איים החיזבאללה לא פעם לנקום בבכירים ישראלים, בייחוד לאחר שפרסומים זרים ייחסו את חיסולו למוסד. ואכן מאז נעשו כמה ניסיונות לפגוע בגורמים ישראליים באזרביג'אן, בגיאורגיה, בהודו ובתאילנד. בהודו, כזכור, נפצעה קשה אשת דיפלומט ישראלי.

חורב שירת בחיל הים, והיה אחראי על רכישת הצוללות הראשונות מגרמניה לפני כשני עשורים. אחר כך שימש כעוזר לאמצעים מיוחדים של שר הביטחון. על פי הפרסומים, במחצית השנייה של העשור יהיו בידי ישראל שש צוללות, שכולן נבנות במספנות בגרמניה וממשלת גרמניה מממנת יותר ממחצית מעלותן – כמיליארד וחצי דולרים.

הוועדה לאנרגיה אטומית של ישראל שחורב עומד בראשה, הוקמה בשנת 1952 והיא אחראית על התוויית מדיניות הגרעין של ישראל, וכן על הפעלת הכור בדימונה (קרייה למחקר גרעיני) והכור הקטן בשורק ליד יבנה (מרכז למחקר גרעיני – ממ"ג). הוועדה אחראית בין היתר על הבטיחות הגרעינית שבהם. הוועדה כפופה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא משמש כיו"ר הוועדה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן