Skip to content

פרס: "החמאס יודע שאם יירה – יחטוף על הראש"

נשיא המדינה ביקר במועצה האזורית שדות הנגב והתייחס לירי הרקטה הבוקר: "אין לנו עניין להגביה את הלהבות". פרס נפגש עם חקלאים שביקשו ממנו לייצגם מול הממשלה בעניין המע"מ ומחיר המים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ביקר היום (ג') בדרום. את הסיור פתח בחממות במושב תקומה שבמועצה האזורית שדות נגב. הנשיא קיבל סקירה על החממות והגידולים החקלאיים מבעלי המקום, בין היתר על עגבניות השרי השונות שמגדלים בחממות באזור.

פרס התייחס לירי הרקטה הבוקר לעבר אשקלון ואמר כי: "אנחנו יודעים שיש לנו בעיות עם החמאס והארגונים האחרים. חמאס יודע שאם יירה הוא יחטוף על הראש ולכן הוא נמנע. נבדוק מי עשה זאת הממשלה לא תעבור על זה לסדר היום. אין לנו עניין להגביה את הלהבות. אנו צריכים להבין שכל ארגוני הטרור מסוכנים, אך יש להם בעיות".

ייצג אותם בעניין המע"מ. עגבניות "פרס" עם נשיא המדינה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

במפגש עם חקלאים במועצה האזורית ביקשו הנוכחים מהנשיא שיהיה "שליח" שלהם בממשלה בנושא המע"מ על פירות וירקות. עוד העלו את נושא מחיר המים העולה חדשות לבקרים. החקלאים הפתיעו את הנשיא כאשר כיבדו אותו בעגבניות תוצרת המקום, מזנים שפותחו במשך שבע שנים, והודיעו לו כי בשל הערכתם אליו ייקראו העגבניות על שמו: "זני פרס".

במפגש עם תלמידות מכללת "חמדה" ענה הנשיא לשאלותיהן. אחת מהן, ג'ניפר דדוש, עולה חדשה מצרפת, שאלה את הנשיא פרס האם הוא מתכונן לבקש מהנשיא אובמה בעת ביקורו בארץ את שיחרורו של יהונתן פולארד. "אני ביקשתי כבר מהנשיא אובמה לשחרר את פולארד, מכיוון שלנו יש חוקים אחרים ולארצות הברית חוקים שונים. אני לא דיברתי בשם החוק, דיברתי בשם הצד האנושי," השיב פרס והוסיף: "יכול להיות שהוא הפר חוק, אבל הוא כבר יושב הרבה זמן. היות ואני גם נותן חנינות כאן מותר לי לגלות חמלה והתחשבות. אני יודע שאוזנו של הנשיא אובמה קשובה, וגם הפעם כשיבוא – אחזור על הבקשה הזאת בפניו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן