Skip to content

מעברי כרם שלום וארז לעזה נסגרו בתגובה לירי

התגובה הישראלית לנפילת הגראד באשקלון, מאותתת לחמאס כי ישראל לא תסבול חזרה לטפטוף רקטי. בחמאס מכחישים שהיה ירי לישראל ומכנים זאת "ניסיון ישראלי להסיט את תשומת הלב מהזעם הפלסטיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות ירי רקטת הגראד הבוקר (ג') לעבר ישראל, החליטו הרמטכ"ל, בני גנץ, בהיוועצות עם אהוד ברק שר הביטחון, על סגירת המעברים המסחריים לעזה. בהודעה שנמסרה לא מזמן מדובר צה"ל נמסר כי הוחלט על "סגירת מעבר כרם שלום למעבר סחורות. מעבר ארז יעבוד במתכונת מצומצמת בלבד, וישמש לצרכים הומניטריים".

דובר צה"ל הוסיף כי "הסגירה באה בעקבות ירי תלול מסלול לעבר אשקלון בשעות הבוקר". עוד נמסר כי החלטה על פתיחת מעבר כרם שלום והחזרתו של מעבר ארז לפעילות מלאה תיעשה ותהיה בהתאם להערכות מצב ושיקולי ביטחון.  סגירת המעברים תגביר את הלחץ הכלכלי על עזה, בייחוד כשבשבועות האחרונים מצרים הורסת וחוסמת מנהרות ההברחה מרפיח המצרית לרצועה.

סגירת המעבר תגביר את הלחץ הכלכלי על עזה. מעבר ארז (צילום: ויקיפדיה)

החלטה זו היא למעשה מסר ישראלי לחמאס שבעזה, כי ישראל לא תסבול חזרה למצב של טפטוף רקטי כפי שהיה עד מבצע "עמוד ענן". הבוקר אמר אלוף מיל' עמוס גלעד כי האירוע הוא בגדר אירוע בודד, וכי על מערכת הביטחון וישראל לבחון את תגובתה בהמשך.

מנגד, בחמאס מכחישים היום שהיה היום ירי לעבר ישראל. ראש משרד ההסברה של ממשלת חמאס, איהאב רסין, הגיב והודיע בצהריים כי זהו "ניסיון ישראלי להסיט את תשומת הלב מהזעם של העם הפלסטיני, בעקבות פשעי ישראל המתמשכים נגד הזכויות של האסירים, האחרון שבהם היה מותו של העציר עראפת ג'רדאת".

[related-posts]

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן