Skip to content

היום השלישי למהומות בשטחים בדרישה לשחרור האסירים

עשרות פלסטינים המשיכו להתעמת במקומות רבים ביהודה ושומרון עם כוחות הביטחון וצה"ל. בקבוקי תבערה ואבנים הושלכו לעבר כלי רכב של מג"ב וחיילי צה"ל. מתנחל נפגע באורח קל בראשו וחייל צה"ל נפצע קל בידו. הפרות סדר גם בצפון השומרון ועצרת מחאה מול כלא מגידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרות הסדר ביהודה ושומרון נמשכות זה היום השלישי ברציפות, יממה לאחר קבורתו של ערפאת ג'ראדאת, העציר שמת בכלא מגידו. היום בצהריים הפגינו כמאה איש בעצרת מחאה מול כלא מגידו לאות הזדהות עם האסירים הביטחוניים ששובתים רעב במקום. המפגינים דרשו לשחרר את האסירים, והבטיחו להמשיך במאבק. כוחות משטרה ומג"ב נמצאים במקום ושומרים על הסדר.

מוקד העימותים היה משעות הבוקר בעיר חברון וסביבותיה. במחסום השוטר ובעיקול 160 (ליד מערת המכפלה) בעיר השליכו עשרות פלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון. אלו השיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. גם באזור הכפר בני נעים הסמוך הייתה הפרת סדר, במהלכה נפצע מתנחל באורח קל בראשו. הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול. המתנחל שנפגע ירה באוויר ונשקו האישי נלקח ממנו. 

מפגינים עם תמונתו של ג'ארדאת (צילום: PNN)
מפגינים עם תמונתו של ג'ארדאת (צילום: PNN)

לא הרחק מחברון, במחנה הפליטים אל ערוב, התקבצו כמה עשרות פלסטינים. כוחות צה"ל מנעו מהם לרדת ולחסום את כביש גוש עציון-חברון והצליחו להדוף את המפגינים אל תוך המחנה, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף הושלכו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בחלחול ובאל פוואר, שם נפצע חייל צה"ל באורח קל בידו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

במחסום חווארה, דרומית לשכם, הושלכו בקבוקי תבערה לעבר שני כלי רכב ישראליים. אחד מהם הוצת, אך לא נפגע איש. בצפון השומרון הושלכו אבנים לעבר כלי רכב בכביש המחבר בין היישובים חרמש ומבוא דותן. רכז הביטחון של ההתנחלות נפצע בפניו מאבנים וטופל על ידי חובשי מגן דוד אדום.

 

(צילום: סוכנות מען)
(צילום: סוכנות מען)

גם בשומרון נרשמו היום עימותים עם כוחות צה"ל. בכפר בורין התקבצו עשרות פלסטינים, שפוזרו על ידי הצבא. ביציאה משכם הושלכו אבנים וגולגלו צמיגים בוערים לעבר הכוחות. בעקבות הפרות הסדר חסמו צה"ל וכוחות מג"ב את הכניסות והיציאות מהעיר. גם שם הצליחו לוחמי צה"ל להשיג שקט על ידי אמצעים לפיזור הפגנות.

הדרג המדיני הורה לצה"ל לשמור על איפוק מרבי ובעקבות כך חודדו אמש (שני) הוראות הפתיחה באש בקרב היחידות השונות באיו"ש. עם זאת, שומרים בצה"ל על כוננות גבוהה כדי למנוע את התרחבות המהומות ואת והתפשטותן.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, העביר היום למזכ"ל האו"ם איגרת רשמית מהנשיא הפלסטיני אבו מאזן, שבה דרש להקים ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבות מותו של העציר הפלסטיני. עריקאת העביר את הבקשה בפגישה עם שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, שהביע דאגה קשה מהמצב בשטחים וקרא לשני הצדדים לגלות איפוק וסבלנות ולהימנע מהתנגשויות אלימות.

 

 

 

.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן