Skip to content

שישה פצועים סורים שטופלו בישראל הוחזרו לסוריה

פצוע אחד נותר באשפוז ומצבו קשה. כל הפצועים באו מקרב המורדים באסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבית החולים "זיו" בצפת שוחררו לפנות בוקר (רביעי) שישה מתוך שבעת הסורים אשר נפצעו ופונו בשבוע שעבר לטיפול רפואי בישראל. כך מסר דובר צה"ל. ששת הפצועים הוחזרו לסוריה במהלך הלילה. פצוע נוסף, במצב קשה, מאושפז עדיין בבית החולים. בשבת שעברה בשעות הצהריים הועברו לבית החולים שבעה פצועים מהקרבות בסוריה. הם הגיעו לגדר הגבול בצפון רמת הגולן וטופלו בידי חיילי צה"ל. אז נמסר כי מצבו של אחד הפצועים קשה ושל השאר – בינוני.

גדר הביטחון בגבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)
גדר הביטחון בגבול סוריה (צילום: דובר צה"ל)

גורם רשמי בצה"ל הבהיר כי קליטת הפצועים מסוריה בצפון הארץ היא אירוע נקודתי, שאינו מעיד על שינוי במדיניות ישראל. הגורם הדגיש כי המדיניות היא לא לאפשר מעבר לישראל, חוץ ממקרים הומניטאריים מיוחדים, ומקרים כאלה יישקלו לגופם.

הפצועים הגיעו במהלך קרבות שנערכו סמוך לגבול ישראל. על פי גורמי אופוזיציה סורים דווח כי מורדים סורים השתלטו על עמדת משטרה צבאית בעיירה חאן אָרְנָבֶּה, מצפון מזרח לקונייטרה, לא הרחק מהגבול עם ישראל. על פי הדיווח הזה, תפסו המורדים כלי נשק וטנק והשביתו טנק אחר. עוד נמסר כי צבא סוריה הפגיז את העיירה ואת הכפר הסמוך ג'ובעתא אל-חשבעל. פי דיווחי האופוזיציה, בקרבות שבסוריה נהרגו יום קודם לכן, ביום שישי שעבר, 170 בני אדם.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן