Skip to content

קצין בכיר על המהומות: "הכותרות דרמטיות מהמציאות בשטח"

”גל האירועים לא הסתיים, אך העוצמה שראינו בסוף השבוע האחרון ובמהלך הימים האחרונים - ברגיעה משמעותית“, אמר הקצין מפיקוד המרכז. לדבריו, צה"ל ערוך לכל תרחיש וכוחות צה“ל הצליחו לבלום את האירועים ולשמור על רגיעה יחסית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

”הכותרות בעיתונים דרמטיות יותר מהמצב בשטח, אם כי החודשים האחרונים מתאפיינים באירועים משמעותיים יותר, בהיקפי אלימות גבוהה“ – כך אמר אתמול (שלישי) קצין בכיר בפיקוד המרכז, בתדרוך לכתבים צבאיים, בהתייחס לאירועים האחרונים ביהודה ושומרון.

הקצין הבכיר העריך כי ”גל האירועים לא הסתיים, אך העוצמה שראינו בסוף השבוע האחרון ובמהלך הימים האחרונים – ברגיעה משמעותית“. הקצין העריך כי האירועים הקשורים לאסירים הפלסטינים נובעים מניסיון שלהם "לדה-לגיטימציה ולחץ נגד המעצרים והמהלך לסיכול הטרור, שמבחינתנו מהווה מרכיב קריטי בהתמודדות מול טרור והפרות סדר בשטח“.

(צילום: דובר צהל)
מודעות גבוהה בקרב הכוחות להימנעות מהרג (צילום: דובר צה"ל)

”בסך הכל עברנו את האירועים, שהתאפיינו באלימות – ללא הרוגים. זה היעד שהצבנו לעצמנו“, אמר הקצין הבכיר, ”יש מספר מצומצם של נפגעים, בעיקר במקומות בהם רמת האלימות גבוהה, כמו באירוע בקבר רחל שם יידו רימונים מאולתרים ומטענים מאולתרים על כוחותינו“. לדבריו, ”הכוחות בשטח תפקדו היטב, כתוצאה ממודעות גבוהה לחשיבות של הימנעות מהרוגים“.

ביחס להפרות הסדר ציין הקצין כי הכוחות שמתמודדים עם האירועים בשטח ”מיומנים למשימות מהסוג הזה, לרבות כוחות חי“ר, מג“ב וגדס“ר גבעתי“. לדבריו, ”הבלימה של הפרות סדר, בהן השתתפו מאות פלסטינים – נעשתה בצורה טובה“. ביחס למנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ציין הקצין כי ”הם תורמים תרומה מסוימת להרגעת השטח, אין אובדן שליטה כללית“.

הקצין הבכיר ציין כי בפיקוד המרכז נערכים לכל תרחיש: ”אנחנו צופים רמת אירועים משמעותית גם בתקופה הקרובה. יש בפתחנו עוד אתגרים שעומדים על הפרק, לרבות טריגרים נפיצים שעלולים להוות מקפצה לאירועים אלימים יותר. נעשה כל מה שאפשר כדי לשמור על כך שהאירועים לא יצאו משליטה ויתרחבו לאירועים רחבי היקף“.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן