Skip to content

הושק בול המוקדש למכס בישראל

הונפק על ידי השירות הבולאי של דואר ישראל. הבול שעוצב על ידי יגאל גבאי, נותן ביטוי לדינמיות המכס, לפתיחת השערים לעולם ולזרימת הסחורות דרך האוויר, היבשה והים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בול "המכס בישראל" שהנפיק השירות הבולאי של דואר ישראל, הושק היום בטקס חגיגי במעמד מנכ"ל משרד האוצר דורון כהן, מנהל רשות המסים דורון ארבלי ומנהל השרות הבולאי ירון רצון. השקת הבול, המוקדש למכס בארץ, מבטאת את הערכת המדינה למכס הישראלי ולתרומתו הייחודית לכלכלה ולמסחר. אירוע ההשקה נערך היום במסגרת כנס תכניות עבודה של מינהל המכס שנערך במעלה החמישה. ערכו הנקוב של הבול החדש עומד על – 9.50 שקל.

השקת בול המכס בישראל. מימין לשמאל: ירון רצון, מנהל השירות הבולאי, דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר, דורון ארבלי, מנהל רשות המסים. צילום יח"צ אפרת סער
השקת בול המכס בישראל. מימין לשמאל: ירון רצון, מנהל השירות הבולאי, דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר, דורון ארבלי, מנהל רשות המסים. צילום יח"צ אפרת סער

 

הבול החדש שעוצב על ידי יגאל גבאי, נותן ביטוי לדינמיות המאפיינת את מינהל המכס, לפתיחת השערים לעולם ולזרימת הסחורות דרך האוויר, היבשה והים.

המכס – מקום חשוב במינוף הכלכלה

למינהל המכס, האמון על גביית כ- 25% מהכנסות רשות המסים, מקום חשוב במינוף הכלכלה והעוצמה הכלכלית של מדינת ישראל. המכס פועל במקביל בשני מישורים: מתן שירות לקהיליית סחר החוץ ולכלל האזרחים, היבואנים והיצואנים במדינה, ואכיפת חוקי מדינת ישראל תוך שמירה בגבולות המדינה מפני הברחה של טובין, סמים ואמצעי לחימה. פישוט תהליכי הייבוא והייצוא, בשילוב יישום של שיטות עבודה מתקדמות, הציבו את מינהל המכס בישראל כראש חץ במלחמה בפשיעה הכלכלית, בייבוא המפר זכויות קניין רוחני, בהברחות ובהלבנת ההון הפוגעות בכלכלת המדינה.

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, אמר כי "השקת הבול ומהלכים נוספים משקפים את הערכת הממשלה לעבודת רשות המסים בכלל והמכס בפרט. תהליך מכס מהיר ויעיל הינו חיוני למשק, שכן העסקים והסחר הבינלאומי הינם אחד ממנועי הצמיחה העיקריים ומכאן החשיבות של יעילות הטיפול המכסי הזוכה כאן להוקרה".

שיתוף פעולה עם ארגוני הסחר

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, ציין כי "הבול החדש מבטא את הדגש ששם מינהל המכס הישראלי על שיתוף פעולה עם ארגוני הסחר הפנים ארציים, על יחסי עבודה הדדיים ומפרים עם גופים בינלאומיים ובראשם ארגון המכס העולמי, ועם רשויות המכס במדינות העולם".

ירון רצון, מנהל השירות הבולאי אמר, כי "זו פעם ראשונה שבה מוקדש בול ישראלי למכס. בולי ישראל מציגים את מדינת ישראל על כל הוויית החיים שבה, ובתוך כך גם ענפים מסחריים וכלכליים. מינהל המכס תורם כרבע מהכנסות רשות המסים, ומשרת את היבואנים והיצואנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן